Co-creëren met jong talent: inspirerend voor elk bedrijf

Wat wij zien
Enerzijds zien we dat veel gevestigde organisaties zoekende zijn naar hun positie in deze nieuwe wereld, waarin we continu onderhevig zijn aan een exponentiële groei van technologische mogelijkheden, veranderende behoeften van de mens en daarmee nieuwe verdienmodellen en nieuwe markten. Organisaties die op zoek zijn naar vernieuwing hebben hier vaak de tijd en middelen niet voor in huis. Ze laten zich vooral leiden door de waan van de dag. Anderzijds zien we een toenemende mate van ondernemerschap onder jongeren die de ambitie hebben om het verschil te maken. Tegelijkertijd zien we ook een verzadigde arbeidsmarkt, waardoor het voor afgestudeerden lastiger wordt om hun plekje op te eisen. Deze twee tendensen brachten wij samen.
Martine Frentz: “Door de vernieuwingsvraagstukken die er lagen anders te bekijken en buiten gebaande paden te denken, zijn we tot vernieuwende concepten, producten of diensten gekomen. Samen met de studenten hebben we laten zien dat het anders kan. Onder andere door veel in gesprek te gaan met de eindgebruikers, ideeën continu te testen bij de doelgroep en de huidige trends te benaderen vanuit een jonge, frisse invalshoek.
Hoe zetten wij deze ervaring in bij Imagro?
Fabienne van Grunsven: “Om zo’n creatief proces in goede banen te leiden, maken we gebruik van een gegamificeerde methodiek. Deze methodiek is zo opgebouwd dat we in co-creatie met de klant, in enkele stappen door middel van verschillende canvassen tot vernieuwende verdienmodellen komen. Omdat deze methode als een kaartspel wordt gespeeld, kan het per opdracht gepersonaliseerd worden. Dit maakt het voor ons mogelijk om iedere vraag op een andere manier aan te vliegen en resultaatgericht (binnen de kaarten) te werk te gaan.”
Samen met de klant wordt de opbouw voor het proces kaart voor kaart gelegd. Het eindresultaat is niet altijd voor 100% vast te stellen. Het is een iteratief proces, waarbij de ruimte geboden wordt om anders te kijken en te denken. Onze ervaring leert dat het hele proces, met de verschillende inspiratiemomenten en nauwe samenwerking al meer nieuwe inzichten biedt dan vooraf verwacht.
Mede dankzij deze vernieuwende aanpak zijn wij in staat onze klanten te verrassen met mooie resultaten en een frisse blik naar de toekomst!
Meld je aan voor onze I-mailing
In onze I-mailing houden we je periodiek op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij Imagro. Nieuwe projecten, inspirerende blogs, openstaande vacatures én andere leuke weetjes. Vul je gegevens in wanneer je de I-mailing wil ontvangen.