Cow van jou

23 september 2011

Dit moet je zien. Zo kan het ook maatschappelijke acceptatie door als ondernemer in de melkveehouderij breder te kijken dan je voerhek lang is. Een melkveebedrijf, huge, aanvliegen als groots experiencepark. Zelf busladingen vol mensen uit de stad – betaald – naar je erf halen en laten zien wat je doet. Duizenden mensen per dag komen graag een kijkje nemen naar de skeletten – Ca(lcium voor nodig – die klimmen, de promo-trailer in een melkpak, de levende galerij van een grote carroussel – ruim 100 koeien in de draaimolen – en let op het amfitheater waar 24/7 volcontinu kalveren worden geboren. Maatschappelijk draagvlak door dialoog. Nieuwe combinatie naar de buitenwereld, begrip creëren.

 

Dit idee heb ik begin jaren 90 al – bij de prijsvraag van het 100 jarig bestaan van LLTB – neergelegd.  Overigens hebben Rob Baan van Coppert Cress en de ondernemers achter Tomato World wel dergelijke productie-experiences gebouwd. Ik Moet Altijd Goed Ondernemen. Concurrentiekracht = Ruimte x Nieuwe Verbindingen.


Deel dit bericht