Inbound marketing / Online Attraction

25 maart 2016

Inbound Marketing is the next big step. Het is dé manier om als bedrijf online beter gevonden te worden en sneller potentiële klanten te converteren naar klant! Doelgerichte online marketingactie gericht op het ‘scoren’ van aantrekkelijke successen.

Maak een vliegende start met Inbound Marketing
Start vandaag met Inbound Marketing, vraag de gratis Imagro Inbound checklist aan en ontdek welke stappen u nodig heeft om de aanpak in succes te converteren. Onder alle aanvragers verloten wij één cheque ter waarde van € 750,- (één dag gratis Inboud Marketing bij Imagro).

Wat is Inbound marketing?
De term Inbound Marketing is een vorm van pull-marketing die tot doel heeft om online prospects aan te trekken. Deze marketingvorm helpt bedrijven om op het juiste moment de juiste content aan de juiste doelgroep aan te bieden. Binnen Inbound Marketing gaat het om een geïntegreerde aanpak van verschillende marketingkanalen met slechts één doel: relevante content bieden op het moment dat de prospect dat nodig heeft. Prospects krijgen hierdoor de optimale ervaring met jouw bedrijf en product waardoor ze steeds enthousiaster zullen raken met je merk of product.

Waar moet ik beginnen?
Het klinkt prachtig: handige tactieken om van prospects klanten te maken. Er komt echter heel wat bij kijken. Je zult onder andere moeten nadenken over de buyers journey maar ook je buyer personas die je een goed beeld geven van de behoeften van je prospects. Door content te creëren die past bij de behoeften van je prospects wordt je merk en product steeds aantrekkelijker. Het is dé manier om prospects effectief en sneller te verleiden tot aankoop. Zet daarom vandaag nog de eerste stappen in Inbound Marketing en zorg er voor dat je prospects aan je bindt.

Voordelen voor jouw bedrijf?
Inbound Marketing heeft veel voordelen boven traditionele marketing methoden. Bedenk wel dat het een andere manier van werken is en tijd en aandacht vraagt van de medewerkers. Als je het goed doet leidt dit tot:

  • Betere kwaliteit van prospects
  • Betere merkbekendheid en positievere merkbeleving
  • Snellere en betere conversie van prospect naar klant
  • Betere samenwerking tussen marketing en sales
  • Relevantie tijdens de customer journey wordt groter
  • Een betere relatie met je klant
  • Meer kansen voor up- en cross sell bij je klanten
  • Een hoger rendement op je marketinginspanningen.

Voor meer informatie over Inbound Marketing neemt u contact op met Maikel Rump, online communicatiestrateeg Imagro.

Deel dit bericht