Marketing Automation: Bereik je leads op het juiste moment!

1 juni 2016

Het internet staat vol met de term “Marketing Automation” [Ongeveer 5.910.000 resultaten (0,53 seconden): bron Google]. Deze nieuwe marketing methode of techniek zorgt dat je doelgroep op het juiste de meest relevante boodschap krijgt voorgeschoteld.
 

Wat is Marketing Automation?

Kort gezegd is het automatiseren van je marketingprocessen met behulp van een softwarepakket. Het is hét middel om  Inbound Marketing goed uit te voeren.


3 must-haves om aan de slag te kunnen

Wil je aan de slag met Marketing Automation, moet je zorgen dat je de volgende 3 zaken in beeld hebt:  

  1. Inzicht in de Customer Journey
    Wil je de  customer journey  bepalen, moet je weten in welke fase (touch / tell / sell) van het aankoopproces de klant zit. Alleen dan namelijk kun je bepalen welke media ze gebruiken.
     
  2. Data van de doelgroep
    Combineer zoveel mogelijk informatie over je doelgroep. Breng je “eigen bronnen” (analytics / website  / CRM) en “third party bronnen” (demografie / geografisch) samen, zodat je een goed profiel krijgt .
     
  3. De juiste technologie
    Zonder het juiste software pakket is het Marketing Automation niet mogelijk. Hoe kiest u het juiste pakket? Bepaal op welke kanalen je  geautomatiseerde content wilt tonen. Deze bepaalt de keuze voor uw softwarepakket.

De komende tijd zullen wij u meer informeren over online ontwikkelingen. Hierbij komt onder meer Inbound Marketing en Marketing Automation vaker aan bod.

Wilt u op de hoogte blijven van online ontwikkelingen en trends? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief.

    * verplichte velden

    Deel dit bericht