RIP Facebook

Leven sociale media
Jongeren en Facebook. Het blijkt steeds minder een match. Via WhatsApp communiceren ze met vrienden en Instagram gebruiken ze om foto’s of video’s te delen. Dankzij deze jongeren groeien deze sociale media uit tot volwassen platforms. Daarnaast zie je opkomende social media kanalen als Tumblr en Ello. Facebook heeft nog het grootste marktaandeel. Maar realiseer je dat een deel van je doelgroep wellicht elders zit en communiceert.
Monitoren van social media
Wil je weten waar je doelgroep zit op social media, dan is het verstandig te werken met monitoring software. Een voorbeeld hiervan is Coosto. Hiermee is het web eenvoudig te monitoren op product- en/of merknaam. Ook krijg je inzicht in het sentiment: positief of negatief. Naast Coosto zijn er gratis tools als Hootsuite waarmee je ziet waar over je gepraat wordt. Je ziet snel welke social media de doelgroep gebruikt om over je merk en/of bedrijf te praten. En je kunt dus de juiste keuze maken voor de te gebruiken social media.
Review je kanalen en maak keuzes
We adviseren minimaal eens per jaar de social media kanalen te reviewen. Je weet waar over je wordt gepraat en kunt vervolgens beoordelen hoe en welke social media je blijft gebruiken. Bestaande kanalen blijven gebruiken of juist schakelen naar een nieuwer platform. Bedenk wel dat je niet alles moet doen. Het aantal uren in een week is beperkt en deze wil je zo effectief mogelijk gebruiken. Stel prioriteiten in de kanalen en reserveer tijd voor publicatie én interactie met je doelgroep.
Ga aan de slag
Zorg voor een optimale mix van social media en ga aan de slag. Deel content en ben niet bang de dialoog aan te gaan met je volgers. We zeggen: door content delen ga je het aantal volgers vermenigvuldigen. Dus ga interactief aan de slag met social media.
Hulp nodig bij het verbeteren van je online kanalen? Neem gerust contact op!
Ook geschreven door Jeroen Caspers:
> Mogelijk verbod op Google Analytics – wat nu?> Goede leads in corona-tijd? Marketing automation helpt je verder!
Meld je aan voor onze I-mailing
In onze I-mailing houden we je periodiek op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij Imagro. Nieuwe projecten, inspirerende blogs, openstaande vacatures én andere leuke weetjes. Vul je gegevens in wanneer je de I-mailing wil ontvangen.