Stil staan om beweging te creëren

13 februari 2017

Wat gebeurt er eigenlijk online als je 60 seconden ‘stilstaat’? De online wereld staat niet stil. In 60 seconden zijn er onder andere…
… 2,7 miljoen  YouTube video’s bekeken
… 20,8 miljoen Whatsapp berichten verzonden.
…. meer dan 700.000 Facebook logins

Leestijd – 2 x 60 seconden

Content is in mijn ogen pas content als het iets van waarde toevoegt.

Als iemand ermee aan de slag gaat.
Doe de test:
1. Een artikel schrijven dat 5.000 x gelezen wordt, maar waar niemand iets mee doet?
2. Een artikel schrijven dat 50 x gelezen wordt en vervolgens gaan 5 mensen echt met jouw content aan de slag. Welke optie kies je?

Hoe gaat je dat lukken?
Waardevolle content dient een doel geschreven. Schrijf je lezer voor ogen.  

5 tips:
1.    Geef antwoord op vragen.
2.    Antwoord in begrijpelijke taal.
3.    Geef antwoord die (nog) niet gesteld worden.
4.    Antwoorden moeten gevonden worden.
5.    Vertel wat de lezer kan doen na het lezen van je artikel.

De boodschap moet over komen om de lezer in beweging krijgen. Daar komt  contentstrategie om de hoek kijken. Zoals eerder vermeld, content is pas content als het iets van waarde toevoegt. En dat geldt niet alleen voor de lezers van  de content, maar ook voor jou.

De boodschap is één, maar presenteer je de content wel visueel aantrekkelijk? Raak je ‘wereld’ met jouw afbeelding. Een beeld kan er zomaar voor zorgen dat jouw blog gelezen wordt.

En is je boodschap relevant, visueel aantrekkelijk, dan moet je het nog gaan delen. Uitzetten op de juiste plaatsen. Waar zit de doelgroep? Twitter, of zijn die overgestapt naar bv. Snapchat?

Wat is er inmiddels in 2 x 60 seconden online gebeurd tijdens?
Het internet staat niet stil als je even niets doet. Alles gaat gewoon door. Het is verbazingwekkend hoeveel content er wordt geproduceerd. Te veel om echt iets mee te kunnen. Maar wel genoeg om bij stil te blijven staan. Het is belangrijk opvallende en relevante content te creëren. Opvallend, omdat het betekenisvolle waarde toevoegt. En opvallend omdat  het bijdraagt aan jouw bedrijf of merk. Als dat onder controle is, dan ben je goed bezig.

Sta stil om een beweging in gang te zetten
Goede content, kost tijd. Sta daarom even stil en bedenk goed wat je met je volgende post, vlog of blog moet. Goede content zit vol waarden. Zet aan tot actie en brengt beweging op gang.

Maak vrijblijvend een afspraak en kom ook in beweging.

Wij stonden zelfs 180 seconden stil om een beweging in gang te zetten, we hebben er zin in! Heb je even?

 

Deel dit bericht