Meer items laden
 Je hebt het einde bereikt, probeer je zoekterm te verfijnen als je niet het gewenste resultaat hebt gevonden.
 Sorry, er zijn geen resultaten gevonden op deze zoekterm
Logo Imagro

Maak het met plant

Cosun
Lees meer

 

Maak het met plant: groeien naar meer merkbekendheid voor Cosun

Sommige merken ken je vanwege een bepaald product of dienst zoals VanGilse en Aviko. Maar ken jij van deze merken ook het moederbedrijf? Het antwoord is waarschijnlijk nee. Toch hebben deze bedrijven juist een heel inspirerend verhaal te vertellen. Samen met Royal Cosun, het moederbedrijf van deze merken, werkten we aan een campagne om niet alleen de naamsbekendheid te vergroten, maar ook de propositie steviger te positioneren. Met als doel om (h)erkend en gezien te worden als gesprekspartner bij beleidsmakers en adviesorganen. 

Van idee naar headline: onze mediastrategie

Imagro is vanaf de start betrokken geweest bij de campagne ‘Maak het met plant’. We hebben deze campagne in meerdere fasen begeleid:

1. Strategische fase: Samen met Cosun ontwikkelden we een strategie die niet alleen focust op merkbekendheid, maar ook het delen van de propositie. Daarvoor is het belangrijk intern draagvlak voor de campagne te creëren én de juiste samenwerkingspartners aan boord te brengen.  

2. Creatieve ontwikkeling: Op basis van een big idea: ‘Samen halen we alles eruit om impact te maken’, ontwikkelden we een eenvoudige maar krachtige boodschap: Maak het met plant. Cosun laat in de campagne zien hoe zij dit al toepassen – practice what you preach. Vanuit deze kernboodschap zijn diverse online en offline middelen doorontwikkeld.

3. Uitvoering: De campagne is breed uitgerold via radio, podcasts, abri’s, social media en printmedia. Imagro zorgde voor een naadloze integratie van alle uitingen en een consistente communicatie.

4. Interne community-building: We stimuleerden actieve betrokkenheid van medewerkers en leden. Dit vergrootte niet alleen de interne draagkracht, maar versterkte ook de externe boodschap.

Tips voor het bouwen van een sterke campagne

  1. Verbind alle benodigde partijen zo vroeg mogelijk in het proces. Dit bevordert de samenwerking en helpt mogelijke knelpunten tijdig te signaleren.
  2. Zorg tijdig voor intern draagvlak bij beslissingsbevoegdheden en neem beslissers al vanaf de houtskoolschets mee in het verhaal. Zo geef je ruimte voor inbreng en ondervang je tijdig of een idee matcht met de verwachtingen.
  3. Werk met een gespecialiseerd mediabureau. Een doordacht mediaplan maakt het verschil in bereik en effectiviteit.
  4. Gebruik een real-time dashboard met duidelijke KPI’s zodat je gestelde doelen zichtbaar blijven, je altijd inzicht hebt in de resultaten van de campagne en kunt bijsturen waar nodig.
  5. Een campagne stopt niet bij de lancering. Zorg voor interne activatie en benut organische kansen om de boodschap te blijven versterken.

Met deze aanpak vergrootten we niet alleen de zichtbaarheid van Cosun, maar versterkten we ook hun positie als gesprekspartner in de transitie naar een duurzamer voedselsysteem.

Klaar om jouw merk te laten groeien?

Als Imagro jagen wij dagelijks vooruitgang aan voor duurzame voedselsystemen en een gezondere leefomgeving. Deze campagne sluit hier perfect bij aan. Bedankt Royal Cosun dat wij samen mogen werken naar een groenere wereld.

Wil jij ook je merkbekendheid vergroten met een sterke campagne? Neem dan contact op met Paul Houtepen of Annet Kersten.

Geschreven door Paul Houtepen

Meer weten over deze case?

Neem contact met mij op

Ontmoet het team

Annet
Bart
Jeroen
Mike
Paul

Ook interessant

Een nieuw toekomstperspectief voor de tuinbouwsector in Zuidoost-Nederland

Regionaal voedselsysteem Limburg

Voedseltrots uit het zuiden

Samen werken aan een heldere toekomst

Plan(e)t 2030 - strategietraject Delphy

Een passende thuishaven voor een toekomstbestendige visserijsector

Visserij Ontwikkel Plan

Verduurzaming van de melkveehouderij

Dutch Dairy Challenge

Een blue zone aan de oevers van de Maas in Afferden en Vierlingsbeek

Burgerparticipatie-traject

Een verantwoordelijke samenleving plant bomen, waarvan ze zelf niet meer in de schaduw zal zitten.

Het participatieplan Regionaal Landschap De Maasduinen

Zo laten we zien dat Nederland leidend is in high-tech tuinbouw

I-Grow Paviljoen

Building Thriving Businesses

GreenV

Verbindende eikpunten: recreatie en toerisme in Noord-Limburg

Eikpunt Limburg