Geschreven door Paul Houtepen
Meer weten over deze case?
Sommige merken ken je vanwege een bepaald product of dienst zoals VanGilse en Aviko. Maar ken jij van deze merken ook het moederbedrijf? Het antwoord is waarschijnlijk nee. Toch hebben deze bedrijven juist een heel inspirerend verhaal te vertellen. Samen met Royal Cosun, het moederbedrijf van deze merken, werkten we aan een campagne om niet alleen de naamsbekendheid te vergroten, maar ook de propositie steviger te positioneren. Met als doel om (h)erkend en gezien te worden als gesprekspartner bij beleidsmakers en adviesorganen.
Imagro is vanaf de start betrokken geweest bij de campagne ‘Maak het met plant’. We hebben deze campagne in meerdere fasen begeleid:
1. Strategische fase: Samen met Cosun ontwikkelden we een strategie die niet alleen focust op merkbekendheid, maar ook het delen van de propositie. Daarvoor is het belangrijk intern draagvlak voor de campagne te creëren én de juiste samenwerkingspartners aan boord te brengen.
2. Creatieve ontwikkeling: Op basis van een big idea: ‘Samen halen we alles eruit om impact te maken’, ontwikkelden we een eenvoudige maar krachtige boodschap: Maak het met plant. Cosun laat in de campagne zien hoe zij dit al toepassen – practice what you preach. Vanuit deze kernboodschap zijn diverse online en offline middelen doorontwikkeld.
3. Uitvoering: De campagne is breed uitgerold via radio, podcasts, abri’s, social media en printmedia. Imagro zorgde voor een naadloze integratie van alle uitingen en een consistente communicatie.
4. Interne community-building: We stimuleerden actieve betrokkenheid van medewerkers en leden. Dit vergrootte niet alleen de interne draagkracht, maar versterkte ook de externe boodschap.
Als Imagro jagen wij dagelijks vooruitgang aan voor duurzame voedselsystemen en een gezondere leefomgeving. Deze campagne sluit hier perfect bij aan. Bedankt Royal Cosun dat wij samen mogen werken naar een groenere wereld.
Wil jij ook je merkbekendheid vergroten met een sterke campagne? Neem dan contact op met Paul Houtepen of Annet Kersten.