Geschreven door Judith van Heck
Meer weten over deze case?
Het begint met een vraag; “Help ons aan een stevige positionering en identiteit.”
Een positionering die ruim genoeg is zodat deze toekomstproof is om onze ‘buy&build strategie verder door te zetten. Daarbij is het essentieel dat de identiteit van onze dochters overeind blijft. GreenV is een sterke cluster voor tuinbouwtechnologie voor integrale oplossingen wereldwijd, en hangt als een paraplu boven onze groep van individuele bedrijven; Stolze, Prins, Group, HT Verboom, Prins USA, Voshol, JV Energy Soolutions, Green Simplicity, Apex Greenhouses en GreenV Mexico.
Met het MT van GreenV en de directies van de dochterondernemingen pelden we de positionering af naar de unieke kenmerken en het onderscheidend vermogen van GreenV. Dit vormde de pit die samen met de missie en visie de basis voor de ontwikkeling van het logo en de huisstijl vormde; krachtig, no-nonsense en ondernemend.
Deze huisstijl hebben we doorontwikkeld naar verschillende middelen, en uiteindelijk ook naar een website en een concept voor de GreenTech. Op de beurs stonden de dochters als individuele bedrijven, maar toch duidelijk herkenbaar als onderdeel van GreenV.
" Fantastisch om een merk te mogen creëren en lanceren dat direct zo veel impact heeft omdat de dochterondernemingen zich stuk voor stuk al bewezen hebben in de tuinbouw."