Meer items laden
 Je hebt het einde bereikt, probeer je zoekterm te verfijnen als je niet het gewenste resultaat hebt gevonden.
 Sorry, er zijn geen resultaten gevonden op deze zoekterm
Logo Imagro 30 jaar Imagro logo
Zoeken
Envu

Zzzie jij ze ook vliegen?

Twee keer meer online zichtbaarheid dankzij een proactieve en goed getimede campagne

Bij warm weer is de kans op een vliegenplaag in de veehouderij extra groot. Vliegen geven overlast bij koeien en kalveren. Dit kan leiden tot stress, ziekten en zelfs economische schade. Een veehouder kan een vliegenplaag op verschillende manieren voorkomen of bestrijden. Maar die informatie is lang niet bij alle ondernemers bekend. Er zijn natuurlijke en technische oplossingen, denk aan actieve luchtcirculatie. Ook bestaan er effectieve middelen voor plaagbestrijding. De meeste middelen zijn echter alleen te gebruiken in opslagplaatsen of bedrijfsruimten en niet in stallen met dieren. K-Othrine SC 7,5 van Envu is daar wél te gebruiken. Hoogste tijd voor een campagne die gaat vliegen!

Campagne

Op advies van Imagro besloot Envu tot een campagne om melkveehouders te informeren hoe zij een vliegenplaag kunnen voorkomen of bestrijden. Hierbij werd ook aandacht besteedt aan het product van Envu. Online Marketeer Imagro: “Door relevante, niet-commerciële informatie te delen met de doelgroep, creëer je gunstige voorwaarden voor ontvangst van informatie over je product.”

Proactiviteit loont 

“De start van de campagne stond later gepland, maar door de vroege start van het vliegenseizoen was het eerder tijd voor actie! De reden waarom we een alternatieve campagne hebben ontwikkeld. De doelgroep kon hierdoor toch tijdig geïnformeerd worden. En dat heeft gewerkt. De zichtbaarheid ten opzichte van vorig jaar was verdubbeld. En de overlastperiode was nog niet eens voorbij!”

Sabrina Agredano Moreno (marketeer bij Envu): "Imagro heeft zeer goed inzicht in onze behoeften met betrekking tot onze markt en het ontwikkelen van doelgerichte campagnes, reageren zeer snel en de timing wordt gerespecteerd. Daarnaast hebben ze ook diepgaande ervaring met het uitwerken van media-strategiën, dit wordt bevestigd met de zeer goede resultaten. Er is kwaliteitswerk geleverd door aangename en professionele medewerkers." 

Middelen

Voor Envu creëerde Imagro:

  • een video en een vakbladartikel in samenwerking met melkveehouder Jacq van Bergen;
  • content over het voorkomen en bestrijden van een vliegenplaag voor het vliegenplatform;
  • advertorials voor Nieuwe Oogst, Veeteelt en Melkvee;
  • een duidelijke gebruikshandleiding over K-Othrine SC 7,5;
  • HTML-5 banners over K-Othrine SC 7,5;
  • een SEA-campagne voor optimale vindbaarheid van K-Othrine SC 7,5.

5 tips voor een goede online campagne

De ‘vliegencampagne’ voor Bayer Environmental Science is een doeltreffende online activatiecampagne. Wat zijn Imagro’s tips voor een goede online campagne?

1. Zonder doel geen resultaat

Bepaal het doel dat je wilt bereiken, zodat je weet aan welk resultaat je werkt. Wil je meer zichtbaarheid of juist meer conversie?

2. Juiste timing

Weet jij wanneer jouw doelgroep vooral behoefte heeft aan informatie, en wanneer minder? Zorg tijdens een online campagne, op basis van dit inzicht, voor adempauzes. Zo ontvangt de doelgroep de juiste informatie op het juiste moment.

3. Kies de perfecte middelenmix

Mensen worden niet getriggerd door enkel een commerciële boodschap via één kanaal. Het delen van relevante, niet-commerciële informatie door collega’s (de ambassadeurstrategie) met een duidelijke call-to-action en herkenbaarheid dankzij bannering, geeft de bekendheid van je product een boost. Gebruik meerdere kanalen om je doelgroep vaker te herinneren aan jouw campagne.

4. Val op, maar maak er geen circus van

Iedereen wil de mooiste en meest opvallende middelen creëren. Maar het is niet per sé zo dat het meest creatieve design de boodschap het beste overbrengt.

5. Deel, evalueer en leer

Vraag betrokken partijen om resultaten uit de campagne te delen. Pak het doel erbij en vergelijk de resultaten met dat doel. Wat ga jij in de volgende campagne verbeteren?

Wil jij jouw product ook een boost in de markt geven?

Neem dan contact op met Inge Smits

Geschreven door Inge Smits

Meer weten over deze case?

Neem contact met mij op

Ontmoet het team

Annet
Elke
Jeroen
Patricia
Roger

Ook interessant

Burgerparticipatie-traject

Een blue zone aan de oevers van de Maas in Afferden en Vierlingsbeek

Het participatieplan Regionaal Landschap De Maasduinen

Een verantwoordelijke samenleving plant bomen, waarvan ze zelf niet meer in de schaduw zal zitten.

I-Grow Paviljoen

Zo laten we zien dat Nederland leidend is in high-tech tuinbouw

GreenV

Building Thriving Businesses

Eikpunt Limburg

Verbindende eikpunten: recreatie en toerisme in Noord-Limburg

FrieslandCampina

Complete communicatie over complexe materie

Cosun

Cosun brengt haar strategie tot leven met verhalen

Programmabureau KRW-DHZ

Actie in de Taxi!

Cosun

Planet Beet: een experience vol verwondering

Het Ministerie van LNV

De Groene Vonk - Transformatie van de landbouw naar een duurzamer systeem