Jaaroverzicht 2021
Ons team heeft dit jaar keihard gewerkt om de wensen van klanten te vervullen. Door een intensieve co-creatie met elkaar en onze relaties hebben we heel veel mooie resultaten behaald. Iets waar we supertrots op zijn en wat we graag met jou delen! Scroll (met je muiswieltje) of slide door deze pagina heen en ontdek de WAUW van Imagro in 2021.
Bright Beet Book
Cosun Beet Company
Samen met Cosun Beet Company ontwikkelden we een ‘Ode aan de suikerbiet’. Een 313 pagina’s tellend boek gemaakt ván en óver de biet met meer dan 130 toepassingen in woord en beeld gevangen. Wil je het lezen? Dan moet je het eerst uit de aarde trekken!
Waarom wij hier trots op zijn?

Het plezier en de trots straalde er vanaf bij iedereen die aan dit project heeft gewerkt. We stonden er als één sterk team en deden er alles aan om dit te laten slagen. In 6 maanden tijd hebben we een fantastisch boek weten te realiseren.
Marèl
De biet is zoveel meer dan suiker! Trots op ons team, de samenwerking en de korte lijnen. Heel veel samen afstemmen, testen, kijken, ruiken, voelen en vormgeven om uiteindelijk op elk detail dit boek tot een wow boek te maken... Geluk(t)!
Patricia
Super om te zien dat een strategie gaat leven. Immers: gedrag brengt strategie tot leven. Eerder mochten we de strategie van Cosun Beet Company (destijds Suiker Unie) mee helpen ontwikkelen. Die belofte: de meest succesvolle, meest duurzame en innovatieve bietenverwerker van de wereld. Nu zie je dat die belofte bewezen wordt op basis van de behoefte in de markt.
Roger
Eindelijk veel fotografie, de grootste klus ooit! Mezelf elke dag pushen en opnieuw uitvinden voor weer een mooie plaat van het zoveelste product. En dat met een top klantteam maakt mij trots!
Suzie125 jaar Voergroep Zuid
Voergroep Zuid
Bij een prachtig jubileum hoort een waardig logo. Voor het 125 jarig bestaan van Voergroep Zuid hebben we daarom o.a. een nieuw logo ontworpen. Kijk goed om je heen als je over de provinciale weg rijdt, want je kunt er zo eentje tegenkomen!
Waarom ik hier trots op ben?

Waar ik super trots op ben is dat ons logo van 125 jaar Voergroep Zuid op de bulkwagens van Voergroep Zuid prijkt, een droom die voor mij uitkomt.
Welzijnscheck varkens
Producenten Organisatie Varkenshouderij
Varkenshouders en hun adviseurs hebben de eerste versie van de Welzijnscheck Varkens beoordeeld. Met de verbeterpunten zijn wij aan de slag gegaan. De nieuwe check geeft varkenshouders nog meer inzicht hoe het dierwelzijn op het bedrijf is en hoe dat te verbeteren valt.
Waarom ik hier trots op ben?

Wat ik zo mooi vind aan de Welzijnscheck Varkens 2.0 is dat dit een hele praktische tool is en varkenshouders eyeopeners en handvatten geeft om echt stappen te zetten op het gebied van dierenwelzijn.
Dutch Dairy Challenge
Samenwerking met diverse partners
In 2021 hebben we samen met onze partners Courage, Rabobank, FrieslandCampina en het ministerie van LNV de eerste Dutch Dairy Challenge georganiseerd. Binnen de challenge zijn acht melkveehouders met het thema ‘Houden van koeien in 2050’ aan de slag gegaan. Het resultaat na 100 dagen broeden, creativiteit en coaching: acht prachtideeën die perspectief bieden voor een toekomstbestendige melkveehouderij.
Waarom wij hier trots op zijn?

Trots om tijdens de live finale de intro te zien starten met een animatie die ik heb gemaakt. Van organisatie en creatie tot online, co-creatie à la Imagro op zijn best!
Bart
Het is ons in 2021 gelukt om samen met sterke partners melkveehouders in beweging te krijgen! Melkveehouders die in 2050 ook nog koeien willen houden én van koeien houden. 2021 is de start geweest van een nieuwe beweging. In 2022 gaan we landelijk opschalen en nog meer impact maken!
Bea
Fantastisch om de positieve sfeer bij de deelnemers te proeven, 'Yes we can’! In 2022 gaan we uitbreiden met een studentenchallenge in het voorjaar en een landelijke editie van de Dutch Dairy Challenge in het najaar. #wordtvervolgd
Fabiënne
Van proefballon in 2019 naar propositie in 2020 naar pilot in 2021 naar project met landelijke uitrol in 2022. Dankjewel voor het vertrouwen mede-believers!
RogerNieuwe (keurmerk)websites
Stichting Milieukeur
Stichting Milieukeur is met het keurmerk ‘On The Way to Planet Proof’ tegenwoordig op veel verpakkingen te vinden. We ontwikkelden voor Stichting Milieukeur en haar keurmerken een reeks nieuwe websites, passend bij het huidige karakter en de visie van deze toekomstgerichte organisatie. De eerste twee, SMK en On The Way To Planet Proof, zijn inmiddels live te bewonderen!
Waarom ik hier trots op ben?

Het is geweldig om een website te bouwen voor een merk wat veel terugkomt in het dagelijks leven. De website voorziet zowel consumenten als de zakelijk markt van informatie over dit keurmerk.
Online platform POV
Producenten Organisatie Varkenshouderij
Voor de Producenten Organisatie Varkenshouderij ontwikkelden we een geheel nieuw online platform: een website, intranet, API en mobiele app. Hiermee heeft POV alle middelen om effectief met de leden te kunnen communiceren.
Waarom wij hier trots op zijn?

Met dit project merkte ik dat Imagro écht vertrouwen in mij had, dat was voor mij heel belangrijk.
Déwin
Trots op een mooie integrale online oplossing voor communicatie tussen POV en haar leden. Dit gaat via kanalen als de website, mijn-omgeving, een leden app en e-mailmarketing.
JeroenI-Grow paviljoen
World Horti Center
Op 11 november was de pre-opening van het I-Grow paviljoen in het World Horti Center. Hier dompelden we bezoekers onder in de visie van indoor en greenhouse farming. We legden hier de basis voor het kennisplein, en zullen verder betrokken blijven om het activatieprogramma vorm te geven en uit te voeren.
Waarom ik hier trots op ben?

Trots dat we na een hele lange weg via verschillende obstakels er samen met WHC, Mann en participanten toch in zijn geslaagd tot een goed eindresultaat te komen!
Robot Ready campagne
ForFarmers
In samenwerking met ForFarmers hebben we het afgelopen jaar de Robot Ready campagne opgezet. De campagne brengt robotmelken onder de aandacht. Uit marktonderzoek blijkt namelijk dat veel melkveehouders stoppen en degene die niet stoppen overgaan tot robotmelken. De transitie naar robotmelken kent vijf fases en daar sluit Robot Ready op aan: Oriëntatie, Voorbereiding, Implementatie, Optimalisatie en Efficiëntie.
Waarom ik hier trots op ben?

Ik ben trots op onze nauwe en prettige samenwerking met de klant, met een mooi resultaat als kers op de taart!
Champignon assortiment Carrefour
Fresh Mushroom Europe
Een geheel nieuw champignon assortiment uit de koker van Imagro voor de meest toonaangevende retailer van Europa!
Waarom ik hier trots op ben?

Trots, omdat Carrefour het vertrouwen in ons had op basis van goede consumer insights & professioneel category management om tot een volledig nieuwe schapindeling met 12 nieuwe assortiment items te komen.
Beter voor Varken, Natuur en Boer
Vion
Vion werkt samen met Albert Heijn en 100 varkenshouders aan de varkensketen van de toekomst: eerlijke prijzen, gebouwd op vertrouwen, met duurzaamheid en diervriendelijkheid voorop. We ondersteunen deze samenwerking door het verhaal zo krachtig mogelijk neer te zetten.
Waarom ik hier trots op ben?

Ik geloof in deze vorm van samenwerking. Mooi dat Vion en Albert Heijn dit samen gelukt is. En nog mooier om te zien dat de varkenshouders nu zo enthousiast zijn over het programma en vertrouwen hebben in de toekomst!
Magazine Voergroep Zuid
Voergroep Zuid
Drie keer in het jaar verschijnt er een magazine voor Voergroep Zuid dat verspreid wordt onder leden, klanten, medewerkers en stakeholders. Dit magazine is in december uitgekomen met weer verschillende actualiteiten, nieuwsberichten en interessante thema's uit de agrarische sector. Aan Imagro was het de opdracht om ervoor te zorgen dat de aangeleverde afbeeldingen en teksten een mooi geheel te vormen. Goed gelukt!
Waarom ik hier trots op ben?

Tekst en foto’s in een strak stramien zetten en zorgen dat alles uitlijnt, dat is iets wat ik graag doe en dat is hier goed gelukt.
Campagne vroege PRRS bescherming varkens
Zoetis
Een goede start voor biggen is essentieel. Samen met diergezondheidsbedrijf Zoetis ontwikkelden we een campagne om varkenshouders te overtuigen & activeren hun biggen vroeg te beschermen tegen PRRS. Dat deden we o.a. in een serie nieuwsbrieven voor varkenshouders. Met wetenschappelijk onderbouwde artikelen en video's van experts uit de praktijk lieten we het belang zien van vroege vaccinatie. Een campagne met ontzettend goede resultaten en daardoor zelfs genomineerd voor de internationale marketing excellence award 2021 van Zoetis. Supermooi dat het harde werk van het relatief kleine Zoetis Benelux Swine team de aandacht trekt van het hoofdkantoor in New York!
Waarom ik hier trots op ben?

Ik ben ontzettend trots op de fijne samenwerking met de klant én het klantteam bij Imagro. Door plezierig samen te werken kun je écht het verschil maken!
Veldtocht 2025
idverde
In een aantal werksessies en spectaculaire eindsessie faciliteerden we de ontwikkeling van een nieuwe strategie voor idverde. Een strategie bedenken is één. Deze gedragen implementeren, wow. Zo werkt straks iedereen binnen de organisatie met plezier aan een gezamenlijk gedragen en verdiend eindresultaat.
Waarom ik hier trots op ben?

Trots ben ik op het feit dat we met het Imagro-team deze klantvraag, die in eerste instantie alleen gericht was op een strategie gedragen krijgen, hebben opgewerkt tot een organisatievraagstuk, waarbij we met 5 teams de schouders zetten onder integrale verbetering.
Beleidskader Gezondheid
Provincie Noord-Brabant
We ondersteunden dit jaar de ontwikkeling van het Beleidskader Gezondheid 2021-2030 van de Provincie Brabant. We waren projectleider, organiseerden sessies en schreven teksten.
Waarom ik hier trots op ben?

Een complexe en maatschappelijk zéér relevante uitdaging, die ervoor moet zorgen dat iedere Brabander er in 2030 drie gezonde levensjaren bij heeft!
Gids naar een Gezonde Generatie
GroentenFruit huis
Samen met management en bestuur van GroentenFruit Huis hebben we een nieuwe missie veredeld en gearresteerd. Waarin we de echte waarde van groenten en fruit willen verzilveren de komende generatie!
Waarom ik hier trots op ben?

In een pressure-cooker met directie en bestuur tot een gedragen mission statement komen via een denk en doe-diner. Gave setting en resultaat!
Launch Investeringsfonds Duurzame Landbouw
Investeringsfonds Duurzame Landbouw
Veel plannen om agrarische bedrijven te verduurzamen halen de uitvoering vaak niet, onder andere omdat de financiering niet rond komt. Op vrijdag 19 november organiseerden we namens Investeringsfonds Duurzame Landbouw daarom een webinar over de financieringsmogelijkheden die het fonds biedt.
Waarom ik hier trots op ben?

Dat wij in vruchtbare en fijne samenwerking een mooie rol hebben mogen spelen bij de succesvolle introductie van dit fonds, geeft me zeker een trots gevoel.
Teambuilding met Indianenrituelen
Essity
Essity bezocht het 'Centrum van de Wereld' voor inspiratie en teambuilding. Dat deden we in een unieke setting, met indianenrituelen en een kampvuur, bij de boomhut in ons Wijland. Het team werd met een culinaire food for thought én een impuls op teambuilding weer thuisgebracht.
Waarom ik hier trots op ben?

Hoe gaaf als de klant tijdens een teamsessie, gebaseerd op het klantkompas, opmerkt dat er een WOW bij Imagro hangt. Wow-hospitality: World Of Welcome.
Professionaliseringsdag
CIIO
Op één van de laatste zonnige dagen van 2021 trok CIIO (certificeerder voor professionele dienstverlening) het WIJ!land van Imagro in voor hun jaarlijkse professionaliseringsdag. Inspiratie was het hoofdonderwerp van de sessie, en dat hebben we in Ottersum in overvloed!
Waarom ik hier trots op ben?

Het leven van een projectmanager loopt zelden volgens agenda, maar op deze dag viel alles samen. Een fijne groep mensen, de laatste nazomerdag van het jaar in een topsetting in ons eigen Wijland met een door Imagro verzorgde inspiratie-safari en ja… elkaar weer ontmoeten na 1,5 jaar Corona.
UX Design
Breed inzetbaar!
UX design ofwel User Experience Design is onmisbaar in het online landschap. Hoe zet je de eindgebruiker centraal en kun je de bezoeker een bijzondere ervaring bieden? Het doel; je doelgroep tot actie verleiden met een fantastische online gebruikservaring!
Waarom ik hier trots op ben?

Dit jaar heb ik aan veel online uitingen mogen meewerken. Met een nieuw UX diploma op zak, mocht ik o.a. Limgroup, Het Leuker, PlanetProof en dit wow beeld van Imagro in een UX en UI design maken. Op naar nog meer online statistieken en conversie in 2022!
Trektocht 2030
Weemen
Weemen Groep, een bekende samenwerkingspartner van Imagro, vroeg ons om ondersteuning bij de ontwikkeling van een nieuwe strategie. Tijdens verschillende sessies hebben we vanaf een blanco vel toegewerkt naar een nieuw stramien. Een blauwdruk voor de toekomst!
Waarom ik hier trots op ben?

Een samenwerking met het team van Weemen waar enorm hard gewerkt is aan het bouwen van een gedragen strategie, met uiteindelijk een zeer tevreden en enthousiaste klant. Dat maakt mij trots!