Paul Houtepen
Strategie • Concept • Executie
Panta Rhei, bekend van Plato, moeten we omarmen om succes te creëren in food. De ontwikkeling van food in de Westerse wereld is een patroon van rivieren die overgaan in een delta. We zien steeds meer stromingen: producten & concepten en ook distributievarianten, steeds fijnmaziger. Soms juist vertragend alsof ze tegen een dam oplopen, dan weer versnellend als de weg vrij is: als na de early adopters ook de majority op het drijfvlot stapt.
Ik help bedrijven tailor made om vanuit een verkenning van hun stroomgebied een vaarplan te maken, bakens te markeren, het zeil te hijsen en mee te sjorren. Stilliggen kan niet, bijsturen zal vaak nodig zijn, bijvoorbeeld omdat weer of obstakels veranderlijk zijn.
Wat je krijgt is een ervaren zeiler die zijn sporen verdiend heeft op mooie merkboten, gepokt en gemazeld in vers, geleerd voor de wind te gaan met activatieplannen en de delta te doorgronden vanuit marktonderzoek: weten is meten. O ja het weerbericht: wind mee voor duurzaamheid & gezondheid. Maar dan moet je er wel goed voor gaan liggen!
Heeft gewerkt aan
Mijn artikelen
> Gesloten is het nieuwe Open> Blijf weten-schap en winkel-schap scheiden
> Food for Thought tijdens het kerstdiner
> Heeft Albert Heijn gastvrijheid nog onvoldoende in de vingers?
> Voor welk type eter ontwikkel jij?
> Korte keten-ondernemer: breid je verdienmodel uit met EGO en EMO!
> Waar blijven de winnende vers-webshops?
+ Meer tonen