Dutch Dairy Challenge
Dinsdag 20 april vond de aftrap van de Dutch Dairy Challenge 2021 plaats. Samen met een tiental landelijke- en regionale partners hebben we het afgelopen jaar gewerkt aan de oprichting van dit nieuwe initiatief voor de Nederlandse melkveehouderij. Een challenge die melkveehouders helpt om 'handen en voeten' te geven aan vernieuwende en ondernemende ideeën voor de toekomst van hun melkveebedrijf. Imagro is initiatiefnemer van deze challenge en tekende voor de ontwikkeling van de inhoud van het innovatie-programma en de huisstijl met bijbehorende website. We zijn verantwoordelijke trekker van de content en de workshops, samen met de partners en acht coaches.
Houden van koeien in 2050
Acht teams van melkveehouders, coaches, professionals en studenten zijn het voorjaar van 2021 gestart met het opwaarderen van hun ideeën in het kader van 'Houden van koeien in 2050', het thema van de Dutch Dairy Challenge 2021. De eerste regio-editie van het initiatief vindt door Covid-19 decentraal plaats. De teams kwamen tijdens de kick-off daarom (met in acht neming van alle maatregelen) samen op het erf van acht melkveehouders en volgden vanuit deze verschillende locaties de online-bijeenkomst.
We zorgden voor "food for thought", goed gevulde lunchpakketjes op de acht melkveebedrijven in Limburg en Brabant en een werkboek met inspiratie en een uitgewerkte innovatie-funnel (zie foto). Dit biedt de deelnemers inzicht in het programma (20 april - 13 juli 2021) en natuurlijk alle ruimte voor aantekeningen en nieuwe inzichten in de tussentijd.
Deelnemers Dutch Dairy Challenge 2021
Acht melkveehouders gaan tijdens de Dutch Dairy Challenge 2021 aan de slag om hun idee meer handen en voeten te geven. Het gaat om vier Limburgse en vier Brabantse bedrijven. Op de website van het initiatief staat een omschrijving van de ideeën, de melkveehouders achter het idee en de coaches.
Op de hoogte blijven
Wil je niks missen van de ontwikkelingen rondom de Dutch Dairy Challenge?