Strategie x creatie x co-creatie = vuurwerk!

Behanglijm. Petfood. Food. Novidon maakt van reststromen uit de aardappelverwerkende industrie nieuwe hoogwaardige producten. Samen met Imagro maakte Novidon een nieuwe website. ‘Als je zo innovatief en duurzaam bent, wil je dat laten zíen!’

 

 

Keihard werken aan een duurzamere wereld. Dat doet Novidon, het dochterbedrijf van Duynie Group. Van reststromen uit de foodindustrie maken ze hoogwaardige producten. Want waarom zou je reststromen niet optimaal benutten?
 

Wereldwijde waarde

Een nieuwe website, daarvoor kwam Novidon bij Imagro. Communicatieadviseur Sanne van de Valk was direct enthousiast: ‘De circulaire insteek van Novidon vind ik te gek. Wereldwijd dragen ze bij aan het verminderen van verspilling door uit reststromen maximale waarde te halen. Een prachtklant om mee samen te werken.’

Wat heb je nodig?
‘Tijdens de brainstorm ontdekten we dat Novidon zichzelf nóg sterker op de kaart kan zetten. Novidon is een ontzettend innovatief én duurzaam bedrijf. De kunst is om deze topkwaliteiten niet alleen te laten zien op de website, maar aandacht te geven in de hele visuele identiteit. Omdat Novidon zich de afgelopen jaren enorm ontwikkeld heeft, verdiende de hele visuele identiteit een upgrade.’


Samenwerken
Een splinternieuwe website. En een aangepaste identiteit, doorvertaald in communicatie-uitingen. Dat is het resultaat van het traject dat Imagro met Novidon deed. Hoe heeft Suzanne Benders, marketingcommunicatiemanager van Novidon de co-creatie ervaren? ‘Samen namen we écht de tijd in het voortraject. We hebben twee goede sessies gehad en een heldere briefing gemaakt. Het was de basis van onze vruchtbare samenwerking.’

Binnen én buiten
Echte branding begint van binnen. Bij van binnen zijn wat je naar buiten toe communiceert. Suzanne Benders: ‘We stralen nu duurzaamheid en innovativiteit uit, het past helemaal bij wie wij zijn. Met onze vernieuwde visuele identiteit en website maken we écht onderscheid.’ Ook Ruud Berkers, commercieel directeur Novidon blikt tevreden terug: ‘Knap hoe Imagro op basis van twee sessies begrijpt welke kant wij als bedrijf op willen en een visuele vertaling maakt die hier perfect op aansluit. Met Imagro zitten we op één lijn en dat werkt erg prettig.’
 

Op zoek naar de juiste match tussen jouw identiteit en online uitstraling?

Neem contact op met Sanne van de Valk

Team