Groene Persona’s voor een Leven Lang Ontwikkelen
De groene sector speelt een belangrijke rol in de oplossingen voor veel maatschappelijke vraagstukken*. Daar geloven wij als geen ander in. Om nu en in de toekomst het verschil te maken, mag de groene sector in Nederland nog meer in de ontwikkelstand komen. Dat was een van de constateringen van GroenPact en de reden voor hun vraag aan Imagro.
Hoe zorgen we ervoor dat bedrijven en organisaties in het groene domein, met in het bijzonder haar medewerkers, blijven leren en ontwikkelen? Dat zij de kansen en vernieuwingen in én buiten de groene sector blijven bijbenen? En liever nog… hierin voorop lopen! Voor het binden en boeien van medewerkers is het handig om te begrijpen dat er verschillende type medewerkers zijn die ieder op een andere manier gestimuleerd worden om zich te (blijven) ontwikkelen. Binnen het thema ‘Leven Lang Ontwikkelen’ werkt GroenPact aan kennis en middelen om de sector hierbij te ondersteunen.
Aanpak: van onderzoek naar persona’s
Allereerst heeft Sparkey, onderdeel van marktonderzoeksbureau Motivaction en bekend van het Workprofiler model, kwantitatief onderzoek gedaan. Op basis van onderzoeksgegevens over 2.300 werkenden, waarvan 650 in het groene domein, heeft Imagro een vertaalslag (inhoud + design) naar Groene Persona’s gemaakt. Deze zijn tussendoor getoetst in gesprekken met verschillende werkgevers en stakeholders in de groene sector (bedrijfsleven, overheid en onderwijs). Het resultaat? Een dynamisch document (gebouwd in PPT-format) dat zich zowel leent als inspirerend rapport én door werkgevers en andere stakeholders in de groene sector gebruikt kan worden als presentatie.
Groene Persona’s bieden perspectief
Van doelgerichte aanpakker tot nuchtere doener

Wil jij ook weten welke doelgroep bij jou past, en hoe je hen écht kan leren kennen? Wij kunnen je daar bij helpen. Neem gerust eens contact op -> Judith van Heck.