Midden-Delfland, dichterbij dan je denkt

Een prachtig groen landschap omringt door de Rotterdam, Delft en Den Haag. Voor de
stedelingen dé plek om even te ontsnappen aan de drukte van de stad. Dat is Midden-Delfland.
Toch weten nog te weinig mensen in de omgeving van het bestaan van dit gebied af. Hoogtijd
om hier verandering in te brengen.

Gemeente Midden-Delfland richtte samen met inwoners uit het gebied een ontwikkelteam
op van horeca- en recreatieondernemers, agrariërs, voedselproducten, vertegenwoordigers
van verenigingen en gebiedsorganisaties met ieder hun eigen achterban. Aan hen de uitdaging
om, samen met Imagro, Midden-Delfland te branden in de regio en daarbuiten.

Wat maakt Midden-Delfland bijzonder?

Paul Houtepen, senior strateeg bij Imagro, pleit ervoor om van het gebied een krachtig
merk te maken. Samen met het ontwikkelteam hebben we het onderscheidend vermogen
van Midden-Delfland achterhaald. Tijdens verschillende sessies werd er vol
energie gewerkt aan de positionering van Midden-Delfland. Belangrijke vragen werden
beantwoord: Wie is onze doelgroep? Wat hebben wij hen te bieden? Wat zijn onze
merkwaarden? En wat is ons onderscheidend vermogen? Met als eindresultaat het
merk PUUUR MIDDEN DELFLAND.
 

PUUUR MIDDEN DELFLAND

De blauwe lucht, het groene gras, de koe in de wei, de grutto in de lucht en de
vaarten die kronkelen door de weides. Hier kun je echt even ontspannen in een
vriendelijke en rustige omgeving. Even je hoofd leeg maken. Je hebt verder niets
nodig. En dat zó dichtbij.

Die eenvoud en de puurheid van Midden-Delfland hebben we doorvertaald naar de uitstraling van het
beeldmerk en de campagne waarin het landschap centraal staat.

Paul Houtepen, strateeg:

‘De kracht van gebiedsbranding zit hem in een sterke symboliek. Als
je aan Tirol denkt, zie je een besneeuwde berg tegen een blauwe
lucht. Bij Midden-Delfland zie ik koeien in de wei en grutto’s in de
lucht. Less is more, aan dat sterke beeld moet je in een logo zo
weinig mogelijk toevoegen.’
 

Ook aan de slag met gebiedsbranding?
Neem contact op met Paul Houtepen

Team