Communicatiepartner van Transitiecoalitie Voedsel

Imagro verzorgt de communicatie voor Transitiecoalitie Voedsel. Een netwerk van ondernemers, boeren, gezondheidszorg, kennisinstellingen, NGO’s en overheidsorganisatie dat zich inzet voor een transitie van het landbouw- en voedselsysteem voor een gezond leven op een gezonde planeet. De coalitie steunt koplopers en verbindt relevante spelers in de voedselketen.

Transitiecoalitie Voedsel (TcV) groeit hard in het aantal betrokkenen en haar naamsbekendheid. Froukje Kooter is sinds september 2019 de communicatiemanager van de coalitie. Vanuit deze rol nemen we zowel leden als niet-leden op een professionele manier mee in het veranderende landbouw- en voedselsysteem. Zo hebben we de afgelopen maanden o.a. een nieuwe opzet voor de digitale nieuwsbrieven ontwikkeld, schrijven we inhoudelijke artikelen voor de website en hebben we beelden ontwikkeld voor de presentatie van toekomstbeelden op 2 december 2019.

True Cost / True Price

TcV zet kracht op thema’s die een belangrijke bijdrage aan de transitie kunnen leveren. Één van deze thema’s is ‘True Cost / True Price’. TcV is betrokken bij drie projecten: Echte en eerlijke prijs, True Price & True Cost in Food & Agri én het Meerjarenprogramma True Cost/True Price. Tijdens de plenaire bijeenkomst met 100 aanwezigen op 17 september 2019 sloot TcV zich (met kanttekeningen) aan bij het TAPP rapport over de prijs van vlees in de supermarkt. Het draagvlak is groot en neemt steeds sneller toe. 

Bezoek voor meer informatie de website van Transitiecoalitie Voedsel 

Of neem contact op met Froukje Kooter

Team