Een zuivelmerk introduceren is stap één. Maar een echt nieuw geluid laten horen in de markt is natuurlijk een introductie van een andere orde. Weide Weelde slaagt daarin door een alliantie aan te gaan met Vogelbescherming Nederland. Samen bouwen ze een merk rondom een goed verhaal: die van de Gildeboeren in Noord-Nederland.

Hart voor de natuur

Weide Weelde is puur Nederlandse Weidezuivel afkomstig van de rijke weiden van de Gildeboeren. Gildeboeren zijn melkveehouders die een stap extra willen zetten in duurzaamheid. Ze hebben aandacht voor koeien én hart voor de natuur. Ze leveren een actieve bijdrage aan de terugkeer van bedreigde weidevogels in Nederland. Kruidenrijke, drassige weiden en het later maaien in het voorjaar, zorgen voor een ideale leefomgeving voor de broedende en opgroeiende weidevogels. Daarnaast is er veel aandacht voor het welzijn van de  koeien: ze grazen onder meer minimaal een half jaar in de wei en ook de kalfjes mogen minimaal 3 maanden naar buiten. Zo zorgen de Gildeboeren voor de lekkerste melk. En dat proef je!

Eigentijds en herkenbaar

Imagro heeft de introductie van dit nieuwe product begeleid, door dit unieke verhaal te vertalen naar een herkenbare en eigentijdse huisstijl (verpakking, online activatie). De uitdaging was hier om het gevoel van het verhaal te vertalen naar een aansprekende vormgeving en na te denken over de uitrol hiervan. Hoe gaan we dit verhaal delen?

We hebben een herkenbare, aquarelstijl neergezet voor Weide Weelde. Hiermee versterken we de pure en natuurlijke uitstraling die aansluit bij de merkpropositie. Op de verpakking zorgt dat voor een sfeervol plaatje. Een plaatje dat duidelijk afwijkt van de gangbare zuivelverpakkingen. De aquarelstijl wordt gecombineerd met een opvallend campagnebeeld van een koe met vogelvlekken. Samen zorgt het voor een beeldtaal met een eigen stijl.

Het verhaal van Weide Weelde is breed. Het is goed voor weidevogels, de koeien grazen veel langer buiten en van elk pak gaat 2 cent naar de Gildeboeren die het geld gebruiken om de natuur te beschermen. We vertellen het verhaal altijd zo compleet mogelijk. Elke schakel uit het verhaal versterkt het totale verhaal namelijk en voegt waarde toe aan het merk. Weide Weelde is via de eigen website en social media kanalen (Facebook en YouTube) te volgen. Daarnaast besteden ook de Gildeboeren via hun netwerk veel aandacht aan het merk.

Meer weten over dit concept?
Neem contact op met Roos Pegman.