Inzetten op wat mensen bindt:
educatie- en informatiecampagne

Hoe kunnen we honden- en katteneigenaren helpen nóg beter voor hun viervoeters te zorgen? In co-creatie met diergezondheidsbedrijf Zoetis ontwikkelden communicatieadviseur Sanne van de Valk en online strateeg Jeroen Caspers een strategie die inzet op bewustwording en preventie van honden- en kattenziekten. Sanne: ‘Wij kijken naar wat Zoetis, dierenartsen en huisdiereigenaren bindt.’

Met welke vraag kwam Zoetis bij Imagro?
‘Hoe zorgen we dat honden- en katteneigenaren weten hoe ze ziekten bij hun kat of hond kunnen voorkomen? En hoe zorgen we ervoor dat ze ongemakken of aandoeningen vroegtijdig signaleren en hiermee naar de dierenarts gaan?’

 

Hoe zorg je voor meer bewustwording?
‘Door te kijken naar wat écht belangrijk is. Baasjes, dierenartsen, Zoetis en alle betrokken partijen hebben gezondheid van dieren op één staan. Samen met Zoetis en het team van Imagro hebben we een campagne ingezet om honden- en katteneigenaren bewuster te maken van bepaalde gezondheidsrisico’s. Hoe je deze herkent, wat je preventief kunt doen en wanneer het verstandig is om naar de dierenarts te gaan.’

Hoe ziet dat eruit?
‘Ieder seizoen hebben we een passend thema, zodat het aansluit bij de behoeften van de hond en kat in dat jaargetijde. In mei beginnen we met vlooien, teken en vaccinatie. In juni behandelen we het thema ‘reisziekte’. De website staat boordevol informatie voor honden- en kattenbezitters. En ook op social media en in advertising zetten we in op educatie en informatie.’

Klinkt heel simpel, eigenlijk.
‘Dat is het ook. Maar soms zit daar nou nét de crux. Als je vooral focust op zieke dieren, dan gaat het in de communicatie al gauw over ziektes en de gevolgen. Het is juist de kunst om ‘om te denken’ en je te richten op gezonde dieren.’

Bekijk de educatieve website hier: www.zoetis.be/nl/hond-kat

 

Fun facts

- Jeroen heeft zelf ook een hond, namelijk: een kruising tussen een Shih Tzu en een Maltezer
- Sanne werkte voorheen bij voedingsspecialist Royal Canin en weet daardoor goed wat honden- en katteneigenaren beweegt

Team