Activatie en bewustwording virusziekte bij varkens

Samen met diergezondheidsbedrijf Zoetis hebben wij een branded en non-branded campagne ontwikkeld met als doelgroep varkenshouders. Een campagne waarin kennis, bewustwording en activatie rondom PRRS (porcien reporductief en respiratoir syndroom) bij varkens centraal stond. PRRS wordt veroorzaakt door het PRRS-virus. Deze ziekte wordt gekenmerkt door verwerpen, vroeggeboorte en een hoge biggenuitval bij zeugen en longonstekingen en sterfte bij gespeende biggen en vleesvarkens. Daarnaast verhoogt PRRS ook de gevoeligheid voor andere infecties.

In 2019 heeft Zoetis een uniek nieuw vaccin tegen PRRS op de markt gebracht. Dit vaccin zorgt ervoor dat biggen al vroeg in hun levensfase beschermd kunnen worden tegen dit virus. Diergeneesmiddelen en dus ook vaccins worden vaak geadviseerd door dierenartsen. Ons doel was om varkenshouders zelf bewust te maken van (de gevolgen van) PRRS en de manieren waarop biggen en zeugen hiertegen beschermd kunnen worden. Ook om het gesprek met de dierenarts aan te snijden en zo samen te bepalen wat de beste oplossing is op het bedrijf. Want delen is vermenigvuldigen. 

Hedwige Vanaken (marketingmanager Swine Benelux bij Zoetis): "Het leuke aan het samenwerken met Imagro is dat ze goed meedenken met de specifieke agrosector. Bovendien brengen ze innovatieve ideeën naar voren en doen ze er alles aan om je als klant te ontzorgen".

Non-branded campagne

Deze campagne mocht volgens de code voor aanprijzing van diergeneesmiddelen openlijk getoond worden omdat de naam van het vaccin niet genoemd werd en bedoeld was om varkenshouders bewuster te maken van de ziekte PRRS. Voor deze campagne  ontwikkelde Imagro  de volgende communicatiemiddelen:

  • Een landingspagina met informatie over het virus en ziektebeeld
  • Een campagnebeeld
  • Advertorials
  • Een testimonial
  • Kennisartikelen
  • Banners
  • Een direct mailing (post)
  • Een folder voor studieclubavonden 
  • Merchandise, waaronder een notitieblok en keycord

Branded campagne

Deze campagne was alleen zichtbaar via vakmedia waarvoor varkenshouders zich hebben aangemeld. Voor deze campagne ontwikkelde Imagro de volgende communicatiemiddelen:

  • Een landingspagina met informatie over het virus, het ziektebeeld én het vaccin van Zoetis
  • Een campagnebeeld
  • Een printadvertentie
  • Een direct mailing (digitaal)
  • Advertorials
  • Een testimonial

 

    Meer weten of zelf aan de slag met bewustwording, voorlichting en activatie van je doelgroep? 

    Sanne van de Valk helpt je graag verder.

    Team