Meer items laden
 Je hebt het einde bereikt, probeer je zoekterm te verfijnen als je niet het gewenste resultaat hebt gevonden.
 Sorry, er zijn geen resultaten gevonden op deze zoekterm
Logo Imagro 30 jaar Imagro logo
Zoeken

Met elkaar, gezellig en op eigen-wijze vooruit!

FrieslandCampina Jongeren
Lees meer

Met elkaar, gezellig en op eigen-wijze vooruit!

Dat is de ambitie van de FrieslandCampina Jongeren. Tijdens twee workshops hebben we met hen gebouwd aan een eigen ambitie: bottom-up, met de principes van Gung Ho als inspiratiebron. Wat? Juist, Gung Ho! Met de drijfveer van de eekhoorn, werkwijze van de bever en gave van de gans raken mensen gemotiveerd en enthousiast. Deze positieve energie is terug te zien op onderstaande foto, gemaakt tijdens de eerste workshop in het WijLand van Imagro.  

Verbinding en toekomstperspectief

Persoonlijke ontwikkeling, kennis delen, verbinding en gezelligheid zijn belangrijke redenen om lid te worden van FrieslandCampina Jongeren. Gezien het brede aanbod aan activiteiten, verenigingen en jongerenraden, is het belangrijk om onderscheidend te zijn. Het streven is om meer verbinding te creëren tussen jonge (potentiële) bedrijfsopvolgers in de coöperatie. Daarnaast wilden jongeren hun stem meer laten horen in de coöperatie. Om dat voor elkaar te krijgen moeten er een aantal dingen gebeuren. Te beginnen bij het bepalen van één gezamenlijk toekomstperspectief.  

 

Stimuleren van creativiteit

Hoe bepaal je met een groep van 20 FrieslandCampina Jongeren een toekomstperspectief, waarin rekening wordt gehouden met de wensen en behoeften van 100 raadsleden en 3500 jonge melkveehouders? LEGO SERIOUS PLAY is hiervoor een mooi hulpmiddel. Het zet aan tot creatief denken en problemen oplossen én zorgt ervoor dat iedereen die meedoet evenveel spreektijd heeft en input kan leveren. Een krachtig hulpmiddel waarin creativiteit wordt gestimuleerd en wat ervoor heeft gezorgd dat de jongeren gezamenlijk één ambitie hebben geformuleerd.

Werving en verbinding

En dan de betrokkenheid nog. Hoe gaan we komend jaar, 2023, meer jongeren verbinden en ervoor zorgen dat we zichtbaar zijn? Samen met de jongeren hebben we een script opgesteld en een video ontwikkeld waarin zowel de serieuze kant van de FrieslandCampina Jongeren, als de gezellige kant naar voren komt. Daarnaast ontwikkelden we een aantal wervingsmaterialen én is het FrieslandCampina team zelf aan de slag gegaan met de (online) activatie van de jongeren.     

Resultaat

Dat is zichtbaar!
Inmiddels hebben ruim 100 jongeren zichzelf aangemeld voor de FrieslandCampina Jongeren.

Geschreven door Eva van Houtum

Meer weten over deze case?

Neem contact met mij op

Ontmoet het team

Eva
Patricia
Sanne
Suzie

Ook interessant

Dutch Dairy Challenge

Verduurzaming van de melkveehouderij

Burgerparticipatie-traject

Een blue zone aan de oevers van de Maas in Afferden en Vierlingsbeek

Het participatieplan Regionaal Landschap De Maasduinen

Een verantwoordelijke samenleving plant bomen, waarvan ze zelf niet meer in de schaduw zal zitten.

I-Grow Paviljoen

Zo laten we zien dat Nederland leidend is in high-tech tuinbouw

GreenV

Building Thriving Businesses

Eikpunt Limburg

Verbindende eikpunten: recreatie en toerisme in Noord-Limburg

FrieslandCampina

Complete communicatie over complexe materie

Cosun

Cosun brengt haar strategie tot leven met verhalen

Programmabureau KRW-DHZ

Actie in de Taxi!

Cosun

Planet Beet: een experience vol verwondering