Meer items laden
 Je hebt het einde bereikt, probeer je zoekterm te verfijnen als je niet het gewenste resultaat hebt gevonden.
 Sorry, er zijn geen resultaten gevonden op deze zoekterm
Logo Imagro
13 september 2023 door Annet Kersten

Zichtbaarheid: door welke bril kijk jij?

 

Zichtbaarheid. Voor ieder bedrijf is dit een relevante topic. Maar om gezien te worden, moet je eerst zelf goed kijken. Stap 1 in zichtbaarheid is namelijk zicht hebben op je doelgroep(en). Weet jij door welke bril jij naar je huidige en potentiële klanten kijkt? Find out, en maak impact!

Het perfecte plaatje

Bij goede zichtbaarheid wordt al snel gedacht aan zoveel mogelijk verspreiden, op zoveel mogelijk plekken. Opvallen, zorgen dat iedereen je kent. Bij alle netwerk events, borrels of seminars aanwezig zijn. Dat doen anderen toch ook? Klopt. Daarmee zorg je dat je perfect in het plaatje past en meebeweegt met het gros van alle organisaties. Wat nu als je het perspectief verandert door het anders te doen – standing out from the crowd – focus on focus. Dan pas val je op.

Tip: neem je doelgroep mee in het herdefiniëren van jouw verhaal.
 

Uitblinken

Om op te vallen hoef je niet per se harder te werken. Er staat jou maar één taak te wachten: Kleur bekennen. Oftewel, erachter komen wat het verhaal, stemgeluid en standpunt van jou en je bedrijf zijn. Jouw unieke verhaal blinkt uit. Door daarin een keuze te durven maken, neem je al een stap in de juiste richting van onderscheidend vermogen en zichtbaarheid. Zeker als je je begeeft in een oververzadigde markt.

Tip: ben authentiek en vooral: practice what you preach.

 

Wie niet waagt...  

Vervolgens is het zaak om te kijken hoe je jouw unieke verhaal het beste kunt verspreiden. Kies eens voor andere middelen en verrassende plaatsingen. Blijf wel aan de klantreis van je doelgroep denken, maar durf de sprong te wagen om het anders te doen. Lukt het niet? Dan stel je bij en probeer je weer iets nieuws. Je leert tenslotte het beste wat wel en niet werkt door het gewoon te doen. Blijf je zelf daarin continue uitdagen en ontwikkelen.

 

Tip: zorg dat je weet in welke fase van de klantenreis je doelgroep(en) zich begeeft. Alleen dan kun je middelen op de behoefte van de doelgroep afstemmen. Marketing automation bijvoorbeeld, biedt hier handige oplossingen voor.

Ik hoop dat deze blog je een vernieuwde bril biedt in je kijk op het creëren van zichtbaarheid.

Wil je meer weten? Neem dan contact op met Annet Kersten.

Deel dit artikel

Meld je aan voor onze I-mailing

In onze I-mailing houden we je periodiek op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij Imagro. Nieuwe projecten, inspirerende blogs, openstaande vacatures én andere leuke weetjes. Vul je gegevens in wanneer je de I-mailing wil ontvangen.

Samen werken aan een heldere toekomst

Plan(e)t 2030 - strategietraject Delphy

Een passende thuishaven voor een toekomstbestendige visserijsector

Visserij Ontwikkel Plan

Verduurzaming van de melkveehouderij

Dutch Dairy Challenge

Een blue zone aan de oevers van de Maas in Afferden en Vierlingsbeek

Burgerparticipatie-traject

Een verantwoordelijke samenleving plant bomen, waarvan ze zelf niet meer in de schaduw zal zitten.

Het participatieplan Regionaal Landschap De Maasduinen

Zo laten we zien dat Nederland leidend is in high-tech tuinbouw

I-Grow Paviljoen

Building Thriving Businesses

GreenV

Verbindende eikpunten: recreatie en toerisme in Noord-Limburg

Eikpunt Limburg

Complete communicatie over complexe materie

FrieslandCampina

Cosun brengt haar strategie tot leven met verhalen

Cosun