Meer items laden
 Je hebt het einde bereikt, probeer je zoekterm te verfijnen als je niet het gewenste resultaat hebt gevonden.
 Sorry, er zijn geen resultaten gevonden op deze zoekterm
Logo Imagro 30 jaar Imagro logo
Zoeken
World Horti Center

∑-Grow paviljoen

 
Help ons om aansprekend te blijven bij onze doelgroep, door het gezamenlijke verhaal namens de Nederlandse tuinbouwsector op een attractieve manier te presenteren. Met deze vraag klopte het World Horti Center aan bij Imagro. Als ‘clubhuis’ van de Nederlandse tuinbouw verbindt, faciliteert en etaleert het World Horti Centre de duurzame transitie van de high-tech tuinbouw. Imagro werd gevraagd de transitie van het World Horti Centre mede vorm te geven door de ontwikkeling van een fysiek paviljoen: het ∑-Grow Paviljoen.
 

World Horti Center

Het is uniek in Nederland, en misschien wel in heel Europa, dat een sector beschikt over een locatie die mogelijk is gemaakt dóór en vóór een specifieke sector. Samen met de participanten is de ambitie gesteld om de Nederlandse tuinbouw te positioneren als dé koploper op het gebied van high-tech teelt. Als blauwdruk voor de voedselvoorziening van de toekomst. Het centrum is gericht op diverse doelgroepen. De Nederlandse tuinbouwsector zelf, jonge talenten die geënthousiasmeerd kunnen worden over een toekomst in de sector en internationale beleidsmakers en investeerders die zich richten op tuinbouwprojecten.

Ontwikkeling van het ∑-Grow concept

Om deze laatste doelgroep het integrale verhaal te vertellen over wat we als Nederlandse koplopers kunnen, is het ∑-Grow paviljoen opgezet. Imagro ontwikkelde een verhaallijn als basis voor het paviljoen waarin wordt geduid dat Nederland alle expertise in huis heeft op het gebied van high-tech teelten. Zowel in kassen als in daglichtloze teeltfaciliteiten. Hiermee raken we internationale bezoekers op het gebied van stedelijke ontwikkeling, lokale voedselvoorziening, duurzaam waterverbruik en nieuwe korte ketens.
 
“Naar aanleiding van een grondige inventarisatie bij de participanten en de uitgangspunten van het World Horti Center hebben we de verhaallijn geschreven. Bij deze ‘story’ beginnen we met de urgentie, namelijk het belang om nu en in de toekomst voldoende veilig en gezond voedsel te telen op een duurzame manier. Vervolgens geven we een overzicht van de kansen en oplossingen die er liggen. Hiermee zetten we de doelgroep aan het denken en ondersteunen we de betrokken partners om zich sterk te positioneren”, aldus Judith van Heck, conceptontwikkelaar Imagro.

Realisatie

De verhaallijn vormde de basis voor de invulling van het paviljoen. Op basis hiervan is het script voor een 360° video geschreven en is en 3D film gemaakt onder begeleiding van Marjan Welvaarts. “Wanneer je in de black box naar de video kijkt lijkt het alsof je zelf door een kas zweeft en word je onderdeel van een vertical farm. Tot slot zie je hoe diverse teeltmogelijkheden binnen en buiten de stad elkaar aan kunnen vullen.”
 
Nadat de bezoeker de  3D-experience heeft meegemaakt, wordt hij meegenomen naar het kennisplein. Hier laten we de diverse teeltmogelijkheden zien, ieder met eigen voor- en nadelen. Bijvoorbeeld het verschil in waterverbruik voor een krop sla in open veld, in een kas, of in een daglichtloze faciliteit. Ook geven we een doorkijk naar de toekomst; welke gewassen groeien er dan in een gecontroleerde teeltomgeving? En welke vormen van digitalisering en robotisering staan ons te wachten? Imagro heeft hierbij de regie gevoerd. Bureau Mann was verantwoordelijk voor de visuele vormgeving van het paviljoen en de realisatie van het kennisplein.

Activatie

“Nu het paviljoen is opgeleverd begint het pas”, aldus Puck van Holsteijn, algemeen directeur van het World Horti Center. “Voor ons is het essentieel een blijvende aanzuigende werking te hebben op de sector. Enerzijds om de sector met elkaar te verbinden en samen te laten werken, en anderzijds om zichtbaarheid te genereren over de grens. Het ∑-Grow paviljoen is hét tastbare, centrale punt voor de Nederlandse high-tech tuinbouw. Voor ons was het een logische keuze om de activatie ook door Imagro uit te laten voeren. Zij zijn bekend met de sector en kennen de potenties van het paviljoen als geen ander”. Inmiddels hebben we al verschillende gesloten en open events opgezet. Onder ander het hybride ∑-Grow Inside webinar. Meer hierover is te vinden op de website van het World Horti Center
 
 

Geschreven door Judith van Heck

Meer weten over deze case?

Neem contact met mij op

Ontmoet het team

Dennis
Judith

Ook interessant

Burgerparticipatie-traject

Een blue zone aan de oevers van de Maas in Afferden en Vierlingsbeek

Het participatieplan Regionaal Landschap De Maasduinen

Een verantwoordelijke samenleving plant bomen, waarvan ze zelf niet meer in de schaduw zal zitten.

I-Grow Paviljoen

Zo laten we zien dat Nederland leidend is in high-tech tuinbouw

GreenV

Building Thriving Businesses

Eikpunt Limburg

Verbindende eikpunten: recreatie en toerisme in Noord-Limburg

FrieslandCampina

Complete communicatie over complexe materie

Cosun

Cosun brengt haar strategie tot leven met verhalen

Programmabureau KRW-DHZ

Actie in de Taxi!

Cosun

Planet Beet: een experience vol verwondering

Het Ministerie van LNV

De Groene Vonk - Transformatie van de landbouw naar een duurzamer systeem