Meer items laden
 Je hebt het einde bereikt, probeer je zoekterm te verfijnen als je niet het gewenste resultaat hebt gevonden.
 Sorry, er zijn geen resultaten gevonden op deze zoekterm
Logo Imagro 30 jaar Imagro logo
Zoeken
Zoetis

Activatie en bewustwording virusziekte bij varkens

Samen met diergezondheidsbedrijf Zoetis hebben wij een branded en non-branded campagne ontwikkeld met als doelgroep varkenshouders. Een campagne waarin kennis, bewustwording en activatie rondom PRRS (porcien reporductief en respiratoir syndroom) bij varkens centraal stond. PRRS wordt veroorzaakt door het PRRS-virus. Deze ziekte wordt gekenmerkt door verwerpen, vroeggeboorte en een hoge biggenuitval bij zeugen en longonstekingen en sterfte bij gespeende biggen en vleesvarkens. Daarnaast verhoogt PRRS ook de gevoeligheid voor andere infecties.

Zoetis heeft een uniek nieuw vaccin tegen PRRS op de markt gebracht. Dit vaccin zorgt ervoor dat biggen al vroeg in hun levensfase beschermd kunnen worden tegen dit virus. Diergeneesmiddelen en dus ook vaccins worden vaak geadviseerd door dierenartsen. Ons doel was om varkenshouders zelf bewust te maken van (de gevolgen van) PRRS en de manieren waarop biggen en zeugen hiertegen beschermd kunnen worden. Ook om het gesprek met de dierenarts aan te snijden en zo samen te bepalen wat de beste oplossing is op het bedrijf. Want delen is vermenigvuldigen. 

Hedwige Vanaken (marketingmanager Swine Benelux bij Zoetis): "Het leuke aan het samenwerken met Imagro is dat ze goed meedenken met de specifieke agrosector. Bovendien brengen ze innovatieve ideeën naar voren en doen ze er alles aan om je als klant te ontzorgen".

 

Non-branded campagne

Deze campagne mocht volgens de code voor aanprijzing van diergeneesmiddelen openlijk getoond worden omdat de naam van het vaccin niet genoemd werd en bedoeld was om varkenshouders bewuster te maken van de ziekte PRRS. Voor deze campagne  ontwikkelde Imagro  de volgende communicatiemiddelen:

  • Een landingspagina met informatie over het virus en ziektebeeld
  • Een campagnebeeld
  • Advertorials
  • Een testimonial
  • Kennisartikelen
  • Banners
  • Een direct mailing (post)
  • Een folder voor studieclubavonden 
  • Merchandise, waaronder een notitieblok en keycord
 

Branded campagne

Deze campagne was alleen zichtbaar via vakmedia waarvoor varkenshouders zich hebben aangemeld. Voor deze campagne ontwikkelde Imagro de volgende communicatiemiddelen:

  • Een landingspagina met informatie over het virus, het ziektebeeld én het vaccin van Zoetis
  • Een campagnebeeld
  • Een printadvertentie
  • Een direct mailing (digitaal)
  • Advertorials
  • Een testimonial

 

Geschreven door Sanne van de Valk

Meer weten over deze case?

Neem contact met mij op

Ontmoet het team

Annet
Bart
Jeroen
Sanne

Ook interessant

Dutch Dairy Challenge

Verduurzaming van de melkveehouderij

Burgerparticipatie-traject

Een blue zone aan de oevers van de Maas in Afferden en Vierlingsbeek

Het participatieplan Regionaal Landschap De Maasduinen

Een verantwoordelijke samenleving plant bomen, waarvan ze zelf niet meer in de schaduw zal zitten.

I-Grow Paviljoen

Zo laten we zien dat Nederland leidend is in high-tech tuinbouw

GreenV

Building Thriving Businesses

Eikpunt Limburg

Verbindende eikpunten: recreatie en toerisme in Noord-Limburg

FrieslandCampina

Complete communicatie over complexe materie

Cosun

Cosun brengt haar strategie tot leven met verhalen

Programmabureau KRW-DHZ

Actie in de Taxi!

Cosun

Planet Beet: een experience vol verwondering