Geschreven door Annet Kersten
Meer weten over deze case?
Met de strategie Unlock25 wil Cosun de volledige potentie van gewassen benutten. Dit gebeurt op transparante en circulaire wijze. Ze zetten gewassen om in waardevolle plantaardige oplossingen voor huidige en toekomstige generaties. Cosun laat met verhalen zien waar ze mee bezig zijn. Deze verhalen zijn de bewijsvoering van de Unlock25 strategie.
Cosun en haar businessgroepen werken aan plantaardige en circulaire(voedings-)producten en ingrediënten. Met de kracht van verhalen brengen we dit, samen met de mensen achter deze innovaties en samenwerkingen, tot leven. We delen niet zomaar informatie, maar creëren de schatkaart naar het werk van Cosun. Dit zetten we zowel intern als extern in de spotlight.
We maken bovendien relevante content met en voor de doelgroepen van het concern. Dit zorgt voor meer zichtbaarheid en naamsbekendheid voor Cosun. De verhalen op de website en social media duiden maatschappelijke uitdagingen en de ambities van Cosun. De verhalen behandelen vier thema's: gezonde leefstijl, eiwittransitie, circulariteit en klimaat.
Als Imagro zijn we van A tot Z betrokken bij de uitvoering van dit doorlopende project. Daarvoor werken we nauw samen met Cosun en haar businessgroepen. Dit start bij het bepalen van de relevante thema’s en de bijbehorende businessgroep en Cosun-collega. In een interview vertelt deze collega vervolgens vol passie over het onderwerp.
Dit interview werken we uit tot een kernachtig artikel, en indien relevant ontwikkelen we ook het bijpassende communicatiemateriaal; van video of fotografie tot infographics.