Meer items laden
 Je hebt het einde bereikt, probeer je zoekterm te verfijnen als je niet het gewenste resultaat hebt gevonden.
 Sorry, er zijn geen resultaten gevonden op deze zoekterm
Logo Imagro 30 jaar Imagro logo
Zoeken
Saint-Gobain Cultilene

Een nieuwe identiteit voor Saint-Gobain Cultilene

Saint-Gobain Cultilene levert de perfecte basis voor een duurzame en hoogrenderende teelt en weet daarmee een stevige positie in de markt voor substraten in de tuinbouw te pakken. Om die positie te claimen en uit te bouwen, is Imagro samen met Cultilene op zoek gegaan naar de essentie van de organisatie. Om deze vervolgens te vertalen naar een nieuwe visuele en inhoudelijke merkidentiteit.

Essentie

Om tot de essentie van Saint-Gobain Cultilene te komen, heeft Imagro verschillende sessies georganiseerd met een kernteam van Cultilene. Rekening houdend met de COVID-richtlijnen vonden de sessies zowel online plaats als in het Wij!land van onze creatieve broedplaats in Ottersum. Met als resultaat duidelijk inzicht in de sterke punten waarmee Cultilene zich onderscheidt in de markt: de perfecte basis leveren voor duurzame en hoogrenderende teelten – Where impact begins.

Tijdens de sessies is inzichtelijk geworden dat duurzaamheid een veel belangrijkere rol speelt binnen Cultilene dan aanvankelijk gedacht. Niet alleen binnen de organisatie op het gebied van bedrijfsvoering en productontwikkeling, maar veel breder in de organisatie. Door met het kernteam op zoek te gaan naar de BHAG (Big Hairy Audicious Goal) van Cultilene ontstond een sterke gemeenschappelijk fundament waar we verder op door hebben gebouwd. Daarnaast zijn tijdens deze sessies de doelgroepen in kaart gebracht en hebben we samen een stip op de horizon gezet.

Frisse start

De volgende stap was het creatieve proces. Imagro heeft daarin een passende visuele identiteit voor Cultilene ontwikkeld. Daarbij is na een logostudie het logo flink opgefrist en is een duidelijk herkenbare visuele huisstijl ontwikkeld. Een krachtig corporate beeld en verschillende stijlelementen zijn hierbij enkele krachtige componenten. Een gezicht voor de nieuwe identiteit van Cultilene. De pay-off, ‘where impact begins’, maakte het geheel compleet. “De waterdruppel uit ons nieuwe logo symboliseert onze drive om het wortelklimaat perfect te managen en zo te inspireren tot duurzame, betrouwbare plantenteelt” aldus Dennis Wertheimer, directeur van Cultilene.
 

Touchpoints

Nu de nieuwe identiteit staat als een huis is het moment aangebroken om deze extern te presenteren. Herhaling en uniformiteit zijn hierbij de kern. Hiervoor zijn de ontwikkelde stijlelementen doorgevoerd in verschillende touchpoints  Onder andere  PowerPoint-templates, visitekaartjes, headers voor social media en ontwerpen voor brochures, advertenties en banners, en natuurlijk de folies voor de substraatblokken en de matten voor de herkenbaarheid in de kas.

 

 

Lancering

Imagro speelde een coachende en ondersteunende rol tijdens de interne en externe lancering van de nieuwe identiteit. Zo kon het marketing en communicatie team van Cultilene de nieuwe identiteit direct sterk in de markt zetten.

Geschreven door Judith van Heck

Meer weten over deze case?

Neem contact met mij op

Ontmoet het team

Judith
Mike

Ook interessant

Burgerparticipatie-traject

Een blue zone aan de oevers van de Maas in Afferden en Vierlingsbeek

Het participatieplan Regionaal Landschap De Maasduinen

Een verantwoordelijke samenleving plant bomen, waarvan ze zelf niet meer in de schaduw zal zitten.

I-Grow Paviljoen

Zo laten we zien dat Nederland leidend is in high-tech tuinbouw

GreenV

Building Thriving Businesses

Eikpunt Limburg

Verbindende eikpunten: recreatie en toerisme in Noord-Limburg

FrieslandCampina

Complete communicatie over complexe materie

Cosun

Cosun brengt haar strategie tot leven met verhalen

Programmabureau KRW-DHZ

Actie in de Taxi!

Cosun

Planet Beet: een experience vol verwondering

Het Ministerie van LNV

De Groene Vonk - Transformatie van de landbouw naar een duurzamer systeem