Meer items laden
 Je hebt het einde bereikt, probeer je zoekterm te verfijnen als je niet het gewenste resultaat hebt gevonden.
 Sorry, er zijn geen resultaten gevonden op deze zoekterm
Logo Imagro 30 jaar Imagro logo
Zoeken
Corteva Agriscience

Aandacht voor aaltjes met een online quiz

Online kennisoverdracht, fun en interactie! Met gewasbeschermingsexpert Corteva Agriscience (Corteva Agriscience is ontstaan door de fusie van Dow AgroSciences, Dupont Crop Protection en Pioneer zaden) ontwikkelde Imagro de Aaltjes Quiz voor Aaltjes.net. Schadelijke aaltjes zijn een serieus probleem voor akkerbouwers, omdat ze de opbrengst en kwaliteit van gewassen kunnen beïnvloeden. Meer dan 4.500 akkerbouwers werden per briefkaart uitgenodigd voor een leerzame online quiz. De uitdaging: test je kennis over aaltjes! 

Offline versus Online

Waarom zo’n kaartje door de bus in combinatie met een online quiz werkt? Fabiënne van Grunsven legt uit. “Een fysiek kaartje is veel minder vluchtig dan een online mailing of online advertising. Bovendien kan het een sterke trigger zijn om naar een website en webshop te gaan.’

“Met de online quiz zorg je ervoor dat potentiële klanten actief kennis opdoen over een bekend risico in hun business. Een risico dat ze uiteraard willen verkleinen en waar jij ze bij kunt helpen. Door op een speelse manier relevante informatie te bieden, speel je in op de kennisbehoefte van de doelgroep en kun je daarnaast verwijzen naar de oplossingen die je ze aanbiedt.”

Tips

  1. Zorg voor directe feedback. Breng de resultaten in beeld en zorg voor actuele content. Zo blijft de deelnemer gemotiveerd om zijn score te verbeteren.
  2. Beloon deelname. Bijvoorbeeld door iedereen die de quiz succesvol afrondt een bedankje te geven. In dit geval: een handig zakmes met opdruk.
  3. Breng een competitie-element in. Met de kans op een mooie hoofdprijs zet je de winnaar in het zonnetje en genereer je opnieuw aandacht voor jouw organisatie/producten.
  4. Bied je doelgroep tips en informatie over een voor hen belangrijk onderwerp. Door je doelgroep handvatten te geven, help je écht. Het resultaat: meer sympathie voor je merk, grotere bereidheid om je producten af te nemen.
  5. Integreer je quiz in een breder online plan met bijvoorbeeld zichtbaarheidscampagnes waarbij je o.a. online advertenties inzet in combinatie met retargeting.

Facts online quiz

  • 4.500 Nederlandse aardappeltelers ontvingen een persoonlijke code om deel te nemen
  • 800 deelnemers beantwoordden alle vragen goed en ontvingen een boerenzakmes
  • Onder alle deelnemers werd de hoofdprijs, een professionele Kärcher-hogedrukreiniger, verloot
  • De actie zorgde voor een piek in het aantal websitebezoeken

Geschreven door Fabiënne van Grunsven

Meer weten over deze case?

Neem contact met mij op

Ontmoet het team

Elke
Fabiënne
Jeroen
Mike

Ook interessant

Burgerparticipatie-traject

Een blue zone aan de oevers van de Maas in Afferden en Vierlingsbeek

Het participatieplan Regionaal Landschap De Maasduinen

Een verantwoordelijke samenleving plant bomen, waarvan ze zelf niet meer in de schaduw zal zitten.

I-Grow Paviljoen

Zo laten we zien dat Nederland leidend is in high-tech tuinbouw

GreenV

Building Thriving Businesses

Eikpunt Limburg

Verbindende eikpunten: recreatie en toerisme in Noord-Limburg

FrieslandCampina

Complete communicatie over complexe materie

Cosun

Cosun brengt haar strategie tot leven met verhalen

Programmabureau KRW-DHZ

Actie in de Taxi!

Cosun

Planet Beet: een experience vol verwondering

Het Ministerie van LNV

De Groene Vonk - Transformatie van de landbouw naar een duurzamer systeem