Meer items laden
 Je hebt het einde bereikt, probeer je zoekterm te verfijnen als je niet het gewenste resultaat hebt gevonden.
 Sorry, er zijn geen resultaten gevonden op deze zoekterm
Logo Imagro 30 jaar Imagro logo
Zoeken
Ter Laak Orchids

Op reis met Ter Laak Orchids

Orchideeën. Daar draait het bedrijf van de broers Eduard en Richard Ter Laak in Wateringen om. Samen met 250 gedreven collega’s kweken ze er jaarlijks zo’n 8 miljoen. Dat doen ze voor tuincentra, bloemisten en retailers in heel Europa. Ze zijn marktleiders, wereldspelers. Samen gingen we op reis. Eentje die leidde naar een uniek Inspiratiecentrum!

Voor het bedrijf dat tijdens de IPM in Essen eerder werd uitgeroepen tot International Grower of the Year, ontwikkelden we de volgende nieuwe productconcepten:

  • Yourchid (de Do It Yourself Orchid Kit waarbij de consument een orchidee in twaalf weken zelf in een bepaalde vorm kan laten groeien)
  • Meander (dankzij een speciale kweekmethode slingert deze Phalaenopsis als een meanderende rivier)
  • Authentic Orchids (orchideeën met hier en daar een klein schoonheidsfoutje maar too good to waste)  

Bovendien creëerden we, samen met het team van Ter Laak, voor de webshop het concept 'Sharing Moments': orchideeën in een prachtige geschenkverpakking voor bijvoorbeeld een geboorte of Moederdag. Voeg emotie toe aan een product en waarde valt je toe, want geld stroomt naar waarde.

Een nieuwe look

Het smaakte naar meer; Ter Laak vroeg ons vervolgens een nieuwe corporate identity voor hen te creëren. Eentje waarbij verbinding centraal staat, want 'samen maken wij Ter Laak'.

Ter Laak Experience Center

En nog zat onze reis er niet op. Want hierna organiseerde Imagro een inspiratiesafari langs voorbeelden van creatieve broedplaatsen en experiences uit andere branches. O.a. Oogenlust in Eersel, Seats2Meet, Inspyrium van Ebben Boomkwekers, grote Amsterdamse Broedplaatsen en the place to be van Piet Hein Eek op Strijp R in Eindhoven. 

Hierop besloten de ondernemers om samen met de Amsterdamse architect Claessens Erdmann en Imagro de grote stap te zetten: tussen de huidige state of the art kassen bouwden ze een atrium die een ruimte moest worden waarin de orchideeën van Ter Laak écht beleefd konden worden. Inclusief historie, duurzaamheidsvisie, compleet met uitgebreide Orchid Store en een cultuur- & contexteiland over hun vestiging in Guatamala – Ter Laak AmericaS. Imagro mocht het concept, de klantreis én het design van deze wereldprimeur ontwikkelen!

“In ons Inspiratiecentrum kan iedereen zien hoe wij omgaan met natuurlijke hulpbronnen en hoe we onze techniek inzetten om een zo natuurlijk mogelijke omgeving te creëren voor onze Phaleanopsis. Bovendien zien bezoekers hoe onze producten verzorgd en verwerkt worden en kunnen ze inspiratie opdoen met een blik in de tuin. Hierdoor krijgen wij dagelijks klanten, consumenten, andere bedrijven, studenten en scholieren over de vloer. En het mooie is: wij informeren en inspireren hen en andersom informeren en inspireren zij ons.’’
 

Edith Bentvelsen, Managing Director over Ter Laaks Inspiratiecentrum in Wateringen

Geschreven door Judith van Heck

Meer weten over deze case?

Neem contact met mij op

Ontmoet het team

Jack
Judith
Mike
Patricia
Roger

Ook interessant

Burgerparticipatie-traject

Een blue zone aan de oevers van de Maas in Afferden en Vierlingsbeek

Het participatieplan Regionaal Landschap De Maasduinen

Een verantwoordelijke samenleving plant bomen, waarvan ze zelf niet meer in de schaduw zal zitten.

I-Grow Paviljoen

Zo laten we zien dat Nederland leidend is in high-tech tuinbouw

GreenV

Building Thriving Businesses

Eikpunt Limburg

Verbindende eikpunten: recreatie en toerisme in Noord-Limburg

FrieslandCampina

Complete communicatie over complexe materie

Cosun

Cosun brengt haar strategie tot leven met verhalen

Programmabureau KRW-DHZ

Actie in de Taxi!

Cosun

Planet Beet: een experience vol verwondering

Het Ministerie van LNV

De Groene Vonk - Transformatie van de landbouw naar een duurzamer systeem