Differentiatie = Traktatie

Ik vind het persoonlijk goed te zien hoe retailers in staat zijn hierop goed en snel in te spelen. Ze laten zien dat er meerdere wegen naar Rome leiden, zoals Wouter Kolk (CEO Albert Heijn) tijdens de presentatie van de jaarcijfers. Albert Heijn kiest voor gemak en convenience door met haar AH-to-Go winkels in te zetten op high-traffic plaatsen.
Jumbo kiest voor de foodbeleving en duurzaamheid van La Place, de shopper als gast, versheid to the max. En nieuwkomer Picnic gaat nu ook in Soest bezorgen. Voor de wispelturige consument komt er zo een steeds beter aansluiting op zijn situatie-afhankelijke wensen. Differentiatie als traktatie.
Food groeide in 2015 het hardst van alle consumentengoederen. Binnen food groeien A-merken inmiddels weer harder dan inflatie, en private labels concurreren meer op kwaliteit dan ooit. Niet in de laatste plaats door de continu bewegende retailers.
Veel fabrikanten vinden dit lastiger. Alle positieve signalen om innovatiekracht te vergroten ten spijt. Investeringen in het machinerieën zijn vaak nog leidend voor de keuzes. De wens van de consument en shopper komt op de tweede plaats. Jammer! R&D-afdelingen zitten gevangen in hun eigen innovatie-pijplijn of sensorische smaakweb.
Doorbreek het innovatie-status quo. Kies voor differentiatie. Onze specialisatie. Imagro neemt u via inspiratie mee naar innovatie. We houden u graag de spiegel voor of laten u zien wat de nieuwe generatie in hun kristallen bollen zien. Hoe het ook kan, wordt of zou moeten! Wij willen betekenisvol zijn, en u helpen betekenisvol te blijven! Nieuwsgierig hoe we dat doen?
Neem contact op voor een vrijblijvend inspiratievol gesprek!
Ard van der Linden
Senior Food Consultant Imagro
Meld je aan voor onze I-mailing
In onze I-mailing houden we je periodiek op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij Imagro. Nieuwe projecten, inspirerende blogs, openstaande vacatures én andere leuke weetjes. Vul je gegevens in wanneer je de I-mailing wil ontvangen.