Innoveren als Pippi

Valideren
Effectieve innovatiefunnels maken in mijn ogen het verschil doordat ze telkens als een start-up werken. Idee bedenken, testen, valideren, aanpassen. Het is als Elon Musk’s Space X; starten – landen – starten – landen. Valideren; direct met je einddoelgroep testen en bespreken wat zij er van vinden. Geen kwantitatief marktonderzoek, maar gewoon kwalitatief doorvragen in je doelgroep.
Zo sprak ik laatst een dierenarts die zijn wachtkamer gebruikt als levend lab voor kwalitatief markt-onderzoek. Hij neem de klant serieus! Dus niet lopen pielen met jouw eigen innovatie totdat je er uit bent, nee, eerder testen bij je doelgroep.
Be like Pippi
Het is een innovatieles van Pippi Langkous. ‘det har jag aldrig provat tidigare, det klarar halt salkert.’ Kneutebreut voor: ‘’Ik heb dit nog nooit gedaan, maar denk dat ik het wel kan.’’ Pippi was – net als vele andere succesvolle ondernemers, een drop-out in het onderwijssysteem, niet te handhaven. Ze kon wel op de vuilnisbelt samen met Tommy en Annika in no-time van twee grasmaaiermotors en een paar pallets een vliegtuig maken. Een dromende, super creatieve en stront eigenwijze pre-puber.
Ik geloof in nieuwe Pippi’s. Vandaar 10 gouden Pippi regels. Innovatie in 10 werk-woorden. Hang ze boven je bed:
- We zijn enthousiast, energiek, gedreven, nieuwsgierig en eigenzinnig, liefst eigenwijs
- Wij valideren telkens onze aannames in elke stap die we zetten en geloven in Het Kan Wel
- We vertellen niet hoe het moet, we gaan het samen en met je doen
- We willen ontdekken wat we al kunnen en willen graag een leven lang leren
- We zoeken altijd naar unieke oplossingen voor (maatschappelijke) problemen
- We nemen de ruimte om doordacht beslissingen te nemen
- We leren van onze fouten en zien altijd nieuwe kansen
- We zorgen goed voor onze vrienden en de mensen om ons heen
- We benutten en delen de kennis en ervaring uit onze omgeving en ons netwerk
- We werken altijd samen in een (multidisciplinair) team
Professioneel Inspirerend, Passionair Plezierig Innoveren. Leer innoveren als Pippi.
Meld je aan voor onze I-mailing
In onze I-mailing houden we je periodiek op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij Imagro. Nieuwe projecten, inspirerende blogs, openstaande vacatures én andere leuke weetjes. Vul je gegevens in wanneer je de I-mailing wil ontvangen.