'On the way to PlanetProof' keurmerk groeit

7 februari 2019

In 2018 is het aantal gecertificeerde On the way to PlanetProof teelten sterk toegenomen tot een areaal van totaal 25.000 hectare. Bijna 700 teelt- en handelsbedrijven zijn On the way to PlanetProof gecertificeerd.

In de retail zie je het aantal producten met het keurmerk sterk toenemen, maar ook supermarkt Marqt voldoet als eerste retailer aan de criteria van On the way to PlanetProof. Zo kan Marqt het belang van milieuverantwoorde teelt van groente en fruit op heldere en betrouwbare wijze inzichtelijk maken voor de klant.

Na de introductie van Campina-zuivel met On the way to PlanetProof keurmerk, maakt FrieslandCampina nu ook de stap naar kaas. Milner zal het eerste Nederlandse kaasmerk zijn onder het keurmerk, waarmee het voldoet aan bovenwettelijkie eisen op het gebied van dierenwelzijn, natuur en klimaat.

PlanetProof On the way to TV
Maandag 11 februari start een tv-campagne om het keurmerk On the way to PlanetProof bij het grote publiek bekend te maken.


On the way to PlanetProof is een onafhankelijk duurzaamheidskeurmerk voor, aardappelen, groente, fruit, zuivel, eieren, bloemen, bomen en planten. Het keurmerk kijkt integraal naar duurzaamheid, gebaseerd op de Sustainable Global Goals van de UN: Klimaat  Bodem, landschap & biodiversiteit - Water - Energie - Productie & Consumptie. On the way to PlanetProof boeren en tuinders werken aan schonere lucht, vruchtbare bodem, een goede waterkwaliteit en dierenwelzijn. Ook besteden ze meer aandacht aan meer natuur op het landbouwbedrijf, circulair afval verwerken, duurzaam en efficiënt energieverbruik en recyclen. Ook handelaren, verpakkers en bewerkers van producten moeten aan de duurzaamheidscriteria van het keurmerk voldoen. Dit wordt gecontroleerd door externe onafhankelijke partijen. De eisen worden ieder jaar herzien en waar mogelijk aangescherpt en leggen ze de lat steeds een beetje hoger.

Imagro ontwikkelde samen met SMK dit nieuwe keurmerk en de communicatie zoals; ontwikkeling van het beeldmerk, consumentenonderzoek, animatie voor de lancering van het keurmerk, aankleding beurzen en een communicatie toolkit voor de retail.

Deel dit bericht