Fanmail Fun & Foodtrends

15 augustus 2011

2 weken door Europa gezworven. En wat foodtrends en richtingen kunnen ontdekken. Van (Bob) Huttentocht in de Oostenrijkse Alpentoppen tot Italiaanse-taart-per-kilo in Mediteranese sferen in Trieste aan de kust. Maar ook fooddesign in Munchen, local for local in Zuid Duitsland en een mixage van (food)shops in de Negen Straatjes in onze hoofdstad. Shop in shop in shop is het nieuwe credo. Weg met (smaak)vervlakking en eendimensionale winkeltjes, welkom cocktails van food, design, koffie, en mode. De goede staafmixer wordt in winkelconcepten gezet. Trends, één van de zes te volgen sporen om in een blauwe oceaan te belanden. In Italie zag ik weer dat de strategie naar een Blue Ocean zoveel aangenamer is dan je kapot concurreren in bloedrood gekleurde Red Ocean. Kwaliteit in onderscheid. Zie voor de trends door het Blackberry-oog de speciale trendpagina: www.imagro.nl/trendwatchers.

Deel dit bericht