Goede leads in corona-tijd? Marketing automation helpt je verder!

Marketing automation begint met drie stappen
1.Persona's: weten wie je doelgroep is
Goede leads door marketing automation begint met het in kaart brengen van jouw doelgroepen. Door persona’s (beschrijving van typische klanten en hun behoeften) kun je gerichter communiceren klanten, leveranciers, medewerkers, partners of beoogde relaties. Wat drijft jouw doelgroepen? Wie zijn ze? En wat wil jij zelf bereiken met deze doelgroepen?
2.Customer Journey: weten welke stappen de klant zet in (aankoop)proces
Voordat mensen overgaan tot het aankopen van een dienst of product, hebben ze vaak al bewust en onbewust contact gehad met de leverancier. Wellicht hebben ze vrijblijvend informatie opgevraagd, een winkel bezocht of reviews gelezen op internet. Door deze klantreis (customer journey) en belangrijke momenten daarin (touchpoints) inzichtelijk te maken weet je wat het proces is dat jouw klanten doorlopen. Handig, want zo weet je wanneer je je doelgroep moet benaderen.
3.Meetplan en testen: weten wat goed werkt en bijsturen indien nodig
Persona’s en customer journey in beeld? Dan is het tijd om SMART-doelen en KPI’s op te stellen. Zo kun je gaan meten hoe je doelgroepen scoren op de door jou gewenste resultaten. Het optimaliseren kan beginnen!
Bespreek jouw kansen met Marketing Automation
Meld je aan voor onze I-mailing
In onze I-mailing houden we je periodiek op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij Imagro. Nieuwe projecten, inspirerende blogs, openstaande vacatures én andere leuke weetjes. Vul je gegevens in wanneer je de I-mailing wil ontvangen.