3 juni 2020 door Maikel Rump

Hoe zorg je dat je zichtbaar bent nu iederéén online is?

Hoe blijf je als bedrijf online zichtbaar nu er minder échte contactmomenten zijn? Wat zijn oplossingen om klanten te trekken in coronatijden? Online marketeer Maikel Rump geeft tips. ‘Met een slimme mix tussen on- en offline PR zorg je dat je gezien wordt. Ook nu!’

Meebewegen met je klanten. Ondernemers doen het van nature. Dikke kans dat jouw klanten veel meer online zijn dan voorheen. Vier tips om je diensten en producten zichtbaar te maken en nieuwe klanten te trekken.  

  1. Zoekmachine advertenties
    Nu het online zoekverkeer (en dus de concurrentie) toeneemt is investeren in je vindbaarheid belangrijker dan ooit. Door advertenties op Google (en andere zoekmachines) te plaatsen speel je jezelf in kijker bij de doelgroep die zoekt op jouw product. Jouw doelgroep krijgt jouw advertentie meerdere malen te zien en door de slimme algoritmes in Google worden de advertenties aangepast aan de behoefte en het gedrag van de webbezoeker.
     
  2. Zet marketing automation in
    Marketing automation betekent dat je je salesproces automatiseert, zodat je op het juiste moment de juiste informatie aan de juiste doelgroep kunt geven. Door voorafgaand een scherpe analyse te maken van je doelgroep en de weg die de klant aflegt vóór aankoop in kaart te brengen ontwikkel je een scherpe salesstrategie. En het mooie: de data vertellen je steeds hoe je scoort. Dat geeft handvatten om steeds beter in te spelen op de behoefte van je klanten.
     
  3. Bied online bestelmogelijkheden
    Is een webshop in jouw branche niet courant? Toets voorzichtig bij klanten wat ze ervan zouden vinden. Wie weet is er grote behoefte aan en levert het pionieren je extra aandacht op. Met een standaardmodule of abonnement voeg je eenvoudig deze functionaliteit toe aan je bestaande website.
     
  4. Mix online en offline contactmomenten
    Niemand rijdt na het zien van één advertentie naar IKEA om een bank te kopen. Voordat mensen overgaan tot het afnemen van een dienst of product leggen ze een reis af: de customer journey oftewel klantreis. Door online zichtbaarheid af te wisselen met echte zichtbaarheid zorg je ervoor dat je top of mind wordt voor jouw doelgoep.
     

Bekend terwijl je nog niet open bent 

FortVier, een restaurant in de Arnhemse wijk Schuytgraaf, is ontstaan vanuit een droom van vier vrienden die droomden van een plek in de buurt om het leven te vieren. Maar hoe geef je een restaurant met een sociale component dat nog gebouwd moet worden een gezicht? De vrienden investeerden volop in een mix van online en offline PR. Zo filmden ze de bouw van het restaurant, organiseerden ze een proefevent, verkochten ze online horecategoed met korting en verstuurden ze exclusieve uitnodigingen voor een besloten feest. Door in te zetten op on- en offline PR waren ze ook toen ze nog niet open waren bekend. Maikel: ‘Iets gaat pas leven als je het verschillende keren op verschillende manieren en verschillende momenten ziet.’


Sparren over jouw online zichtbaarheid en vindbaarheid? Advies over een goede PR mix? Maikel vertelt je graag meer: maikel@imagro.nl.

 


 

Meer artikelen van Maikel Rump

> Ben jij klaar voor online verkoop?

Deel dit bericht

Meer blogs

Meld je aan voor onze I-mailing

In onze I-mailing houden we je periodiek op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij Imagro. Nieuwe projecten, inspirerende blogs, openstaande vacatures én andere leuke weetjes. Vul je gegevens in wanneer je de I-mailing wil ontvangen.

  •  *
  •