CalfOTel in corona-tijd blij met online activatie

22 april 2020

Zorg dat de doelgroep onze CalfOTel-producten vaker online ziet én overgaat tot aankoop via onze webshop of via onze distributeurs. Die opdracht gaf VDK Products, specialist in kalverhuisvesting, aan Imagro. Hoe we dat doen? Via de realisatie van een webshop, inzet van online marketing en marketing automation! Het resultaat: meer bezoekers op de webshop en groei van zowel de online als offline sales.

Marketeer Annet Kersten legt uit. ‘Marketing automation is het automatiseren van je online marketing, het is zeer effectief om consumenten online te bereiken en van daaruit interessante leads te genereren. Door een breed arsenaal technieken en slimme software in te zetten maak je de online klantreis (customer journey) zo makkelijk mogelijk en stimuleer je klanten over te gaan tot de beste aankoop. De juiste doelgroep ziet de juiste producten op het juiste moment. Het resultaat: nieuwe klanten, herhaalaankopen, positieve beoordelingen en leerzame feedback. Allemaal data, waarmee je jouw klanten zowel online als in de echte wereld nog beter kunt faciliteren.’

Voor VDK Products zorgde Annet Kersten er samen met het online team van Imagro voor dat:

  • De CalfOTel producten steeds beter vindbaar zijn in de zoekmachines (SEO).
  • Bezoekers direct de juiste relevante informatie vinden op de CalfOTel-website en doorgaan naar de webshop (SEO, website-optimalisatie).
  • De vindbaarheid verhoogd is door Adwords campagnes in te richten op basis van de meest relevante zoekwoorden (SEA).
  • De CalfOTel producten duidelijk zichtbaar zijn in Google door de bezoekers op productniveau relevante advertenties te tonen (Google Shopping).
  • Bezoekers op andere websites CalfOTel advertenties zien middels inzet van dynamische retargeting.
  • In co-creatie met de doelgroep een CalfOTel Configurator ontwikkeld is. Hiermee kan de klant zelf zijn eigen kalverhuisvesting samenstellen. Bekijk hier het modulaire bestelsysteem

 

Het geheim van goede online marketing? Annet: ‘De klant online optimaal bedienen in zijn behoeften, zonder dat er irritatie of frustratie optreedt.’ Goede online communicatie zorgt juist voor een prettige en soepele ervaring in het aankoopproces. Je schakelt voortdurend mee met behoeften van de klant, door bijvoorbeeld teksten of afbeeldingen aan te passen aan de plaats waar de klant op dat moment in zijn online ‘klantreis’ is aangekomen. ‘Bij VDK Products is de basis nu op orde’, vindt Annet. ‘De webshop functioneert goed en het aantal bezoekers neemt gestaag toe. De volgende stap is om de profielen van prospects verder te gaan verrijken, door relevante data op te slaan. Die kunnen we dan weer gebruiken om deze prospects op het juiste moment van passende informatie te voorzien. Waar het kan gaan we dit proces zoveel mogelijk automatiseren.’


Online aandacht

Arjan Harbers, sales director bij VDK Products, ziet langzaam maar zeker de effecten van de geleverde inspanningen: ‘Door alle online aandacht voor onze producten neemt de verkoop toe. Vaak zien we dat een prospect eerst online actief is en op het moment van de daadwerkelijke aankoop toch via de mail of telefonisch contact met ons of onze distributeurs opneemt om de order op te schrijven. Bij herhaalaankopen zien we wel dat er steeds vaker voor een online transactie wordt gekozen.’ In de veertig jaar dat VDK Products op de markt actief is, is het vinden van nieuwe klanten steeds meer verschoven van fysieke naar online contacten. ‘En nu beurzen en open dagen niet doorgaan vanwege de corona-crisis gaat deze verschuiving ineens nog sneller’, aldus Arjan Harbers. ‘Ik ben blij dat wij hier de afgelopen tijd samen met Imagro veel energie in hebben gestoken.’

 

Wist je dat…

  • AB-testen worden ingezet om te onderzoeken welke campagne of communicatieboodschap het meeste effect heeft bij de doelgroep.
  • Marketing automation zorgt voor een hogere conversie en een lager klantverloop, omdat de consument beter voorzien wordt in zijn/haar behoeften.
  • De klant met slimme technieken in de juiste richting wordt gestuurd.
  • Marketing automation kosten- en tijd-effectief is, doordat het proces grotendeels geautomatiseerd is.

Wij jij ook aan de slag met online marketing en marketing automation?

Vul onderstaand formulier in of neem contact op met het onderstaande dedicaded VDK-team.

Team

Deel dit bericht

Meld je aan voor onze I-mailing

In onze I-mailing houden we je periodiek op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij Imagro. Nieuwe projecten, inspirerende blogs, openstaande vacatures én andere leuke weetjes. Vul je gegevens in wanneer je de I-mailing wil ontvangen.

  •  *
  •